Τιμολεων Φιλημων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για τσιγκογραφία που απεικονίζει τον δημοσιογράφο, πολιτικό και διανοούμενο Τιμολέων Φιλήμων. Ο Τιμολέων Φιλήμων, γιος του Ιωάννη Φιλήμονος, του γνωστού ιστορικού της Φιλικής Εταιρείας, υπήρξε ο θεωρητικός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα του 19ου αιώνα. Διετέλεσε Δήμαρχος Αθηναίων την περίοδο 1887-1891, βουλευτής Αττικής, πρώτος πρόεδρος της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας, ιδρυτής και πρώτος έφορος της Βιβλιοθήκης της Βουλής και υπήρξε από τους πρωτεργάτες της αναβίωσης των πρώτων Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων το 1896 στην ελληνική πρωτεύουσα. Είχε την διεύθυνση του περιοδικού «Αιών» και το 1857 φυλακίστηκε επί 3μηνο για προσβολή του βασιλιά Όθωνα. Ως τσιγκογραφία, όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια, ορίζεται η τεχνική χαρακτικής κατά την οποία γίνεται εγχάραξη σχεδίων και συμβόλων σε πλάκα ψευδαργύρου με τη βοήθεια χημικών μέσων. Κατόπιν η πλάκα χρησιμοποιείται για την παραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί με τον βιντεοπροβολέα σε μαθητές του Δημοτικού, στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. Ο εκπαιδευτικός, αφού δώσει τα απαραίτητα στοιχεία για την ταυτότητα του εικονιζόμενου προσώπου, ζητά από τους μαθητές να συγκεντρώσουν στοιχεία τόσο για τη δράση του όσο και γενικότερα για την τοπική αυτοδιοίκηση της εποχής του. Οι μαθητές εργάζονται ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία και πληροφορίες για την τοπική αυτοδιοίκηση κατά τον 19ο αιώνα στο ελεύθερο νεοελληνικό κράτος, τις αρμοδιότητες των δήμων και των κοινοτήτων της εποχής, την εξάρτησή τους ή όχι από το κεντρικό κράτος, το έργο του εικονιζόμενου στο Δήμο της Αθήνας κ.ο.κ. Μια ομάδα αναλαμβάνει να καταγράψει τους δημάρχους του δήμου που ζουν. Οι πληροφορίες που συγκεντρώνει κάθε ομάδα παρουσιάζονται στην ολομέλεια όπου ακολουθεί συζήτηση με ανταλλαγή απόψεων. Επίσης, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η τσιγκογραφία και οι μαθητές των μεγαλυτέρων τάξεων του Δημοτικού να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4962
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ