Με αφορμή την προβολή του ΜΑ και αφού ο εκπαιδευτικός δώσει στοιχεία για την ταυτότητα του εικονιζόμενου προσώπου καλούνται οι μαθητές να συγκεντρώσουν στοιχεία, εργαζόμενοι σε ομάδες, για διάφορες πλευρές της δράσης του Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου όπως: επαγγελματική σταδιοδρομία, επιστημονικό έργο, απόψεις του σε σχέση με τη συνέχεια της ελληνικής ιστορίας, επικριτές και επικρίσεις που δέχτηκε κ.ο.κ. Τα αποτελέσματα της έρευνας κάθε ομάδας ανακοινώνονται στην ολομέλεια του τμήματος και συντίθεται μια ολοκληρωμένη και πλήρης εργασία για το πρόσωπο που αποτελεί τον «πατέρα» και θεμελιωτή της σύγχρονης ελληνικής ιστοριογραφίας. Η δραστηριότητα αυτή είναι δυνατό να διεξαχθεί τόσο από μαθητές των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και από μαθητές του Γυμνασίου είτε κατά το μάθημα της Ιστορίας είτε ως σχέδιο εργασίας. Επίσης, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι προαναφερόμενοι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.