Ιωαννης Κισσονεργης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σκίτσο που απεικονίζει τον Κύπριο ζωγράφο Ιωάννη Κισσονέργη φιλοτεχνημένο από τον ίδιο. Ο Ιωάννης Κισσονέργης γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1889 και ανατράφηκε σε ένα ιδιαίτερα καλλιεργημένο περιβάλλον. Ξεκίνησε να σπουδάζει ιατρική και συμμετείχε ως εθελοντής γιατρός στους Βαλκανικούς πολέμους. Μετά το τέλος του πολέμου εγκατέλειψε την ιατρική και σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ και στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Το έργο του αποτελείται κυρίως από τοπία και ηθογραφικά θέματα τόσο από την αστική όσο και από την αγροτική ζωή. Ακόμα ζωγράφισε προσωπογραφίες, νεκρές φύσεις, γυμνά καθώς και μυθολογικά και ιστορικά θέματα. Μεγάλο ταλέντο είχε και στην αγιογραφία. Ζωγράφισε πολλές φορητές εικόνες και τοιχογραφίες. Μαζί με τον Θ. Δέλτα διακόσμησαν το 1929 τον τρούλο του ναού της Φανερωμένης στη Λευκωσία και το 1930 την αψίδα του ιερού του ίδιου ναού. Ο Ιωάννης Κισσονέργης θεμελίωσε τη σύγχρονη ζωγραφική στην Κύπρο και άνοιξε το δρόμο για την νεότερη γενιά των Κυπρίων εικαστικών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η προσωπογραφία προβάλλεται με τον βιντεοπροβολέα σε μαθητές του Δημοτικού κατά την ευέλικτη ζώνη ή του Γυμνασίου κατά την υλοποίηση σχεδίου εργασίας. Ο Εκπαιδευτικός αφού δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες για το εικονιζόμενο πρόσωπο τους καλεί να συγκεντρώσουν και να παρουσιάσουν πληροφορίες που να άπτονται του εικονιζόμενου προσώπου. Έτσι, οι μαθητές, σε ομάδες, συγκεντρώνουν στοιχεία για θέματα όπως: η ζωγραφική στην Κύπρο κατά τον 20ο αιώνα, οι Κύπριοι ζωγράφοι του 20ου αιώνα, αγιογραφίες εκκλησιών της Κύπρου, στοιχεία για τη ζωή και το έργο του Ιωάννη Κισσονέργη κ.ο.κ. Τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας παρουσιάζονται στην ολομέλεια της τάξης και συνθέτεται μια ολοκληρωμένη εργασία που θα περιλαμβάνει τα ευρήματα της έρευνας και τις απόψεις όλων των ομάδων. Επίσης, το ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά το μάθημα των εικαστικών, τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Γυμνάσιο και ειδικότερα κατά τη διδασκαλία της προσωπογραφίας και του σκίτσου στους μαθητές.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4964
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Κισσονέργης Ιωάννης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ