Μπορεί να αξιοποιηθεί στη Νεοελληνική γλώσσα, ώστε να επισημανθούν οι πρωτοποριακές αντιλήψεις του Αλέξανδρου Δελμούζου για την παιδεία και οι μαθητές να εκτιμήσουν την αξία του διαλόγου και να ασκηθούν σε διάφορους τύπους διαλόγου, όπως είναι οι δομημένοι διάλογοι, οι διάλογοι με τη μορφή αντιπαράθεσης επιχειρημάτων (debate), οι διάλογοι στρογγυλής τραπέζης, οι ελεύθεροι διάλογοι, οι δραματοποιημένοι διάλογοι, κ.ά. που μπορούν να τους δώσουν περισσότερες ευκαιρίες για προβληματισμό και προφορική έκφραση. Οι μαθητές μπορούν σε ομάδες να παρουσιάσουν εισηγήσεις που καλύπτουν διάφορες πλευρές του θέματος του διαλόγου: π.χ. διάλογος και δημοκρατία, διάλογος και επιστήμη, διάλογος και τέχνη, διάλογος και εκπαίδευση, διάλογος και διαπροσωπικές σχέσεις, κ.ά. Κάθε ομάδα μπορεί να συγκεντρώσει το σχετικό με την εισήγηση υλικό και να το συνθέσει, για να το παρουσιάσει σε προσχεδιασμένο προφορικό λόγο. Η εισήγηση μπορεί να βασίζεται σε ένα διάγραμμα και σε σημειώσεις στις οποίες οι μαθητές κατέγραψαν τα κύρια σημεία της εισήγησής τους ή σε ένα γραπτό κείμενο στο οποίο οι μαθητές ανέπτυξαν το θέμα τους. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως οι μαθητές δε θα διαβάσουν αυτά που έγραψαν, αλλά θα τα παρουσιάσουν προφορικά, για να επικοινωνήσουν άμεσα με το ακροατήριό τους.