Ανδρικο πορτραιτο. Πετρος Μωραΐτης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ανδρικό πορτρέτο-φωτογραφία που τραβήχτηκε στην Αθήνα γύρω στα 1870 από τον Πέτρο Μωραΐτη. Ο Π. Μωραΐτης ήταν από τους πιο σημαντικούς Έλληνες φωτογράφους που ξεκίνησε την καριέρα του το 1859 και εργάστηκε συνεχώς και για περισσότερα από τριάντα χρόνια. Οι φωτογραφίες του αποτυπώνουν την κατάσταση της Ελλάδας, καθώς η χώρα περνά από την τουρκική κυριαρχία στην ευρωπαϊκή αντίληψη. Υπήρξε ο επίσημος φωτογράφος της Αυλής. Ο Άλκης Ξανθάκης εξέδωσε το λεύκωμα «Η Ελλάδα του 19ου αιώνα με τον φακό του Πέτρου Μωραϊτη», το οποίο αποτελεί και την πρώτη εκτενή μονογραφία αφιερωμένη εξ ολοκλήρου σε Έλληνα φωτογράφο του 19ου αιώνα.
Πρόκειται για ανδρικό πορτρέτο-φωτογραφία που τραβήχτηκε στην Αθήνα γύρω στα 1870 από τον Πέτρο Μωραΐτη. Ο Π. Μωραΐτης ήταν από τους πιο σημαντικούς Έλληνες φωτογράφους που ξεκίνησε την καριέρα του το 1859 και εργάστηκε συνεχώς και για περισσότερα από τριάντα χρόνια. Οι φωτογραφίες του αποτυπώνουν την κατάσταση της Ελλάδας, καθώς η χώρα περνά από την τουρκική κυριαρχία στην ευρωπαϊκή αντίληψη. Υπήρξε ο επίσημος φωτογράφος της Αυλής. Ο Άλκης Ξανθάκης εξέδωσε το λεύκωμα «Η Ελλάδα του 19ου αιώνα με τον φακό του Πέτρου Μωραϊτη», το οποίο αποτελεί και την πρώτη εκτενή μονογραφία αφιερωμένη εξ ολοκλήρου σε Έλληνα φωτογράφο του 19ου αιώνα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το πορτρέτο μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για ανάληψη σχεδίου εργασίας που να αφορά στην κατάσταση της Ελλάδας μετά την Απελευθέρωση από τους Τούρκους. Οι μαθητές/τριες χωρισμένοι/ες σε ομάδες μπορούν να συλλέξουν υλικό από το έργο του φωτογράφου και να αναλάβουν να παρουσιάσουν την κατάσταση της χώρας (οικονομική, κοινωνική, πολιτική κ.α.) όπως αυτή αποτυπώνεται από τον φακό του καλλιτέχνη. Ακολούθως, η κάθε ομάδα μπορεί να δημιουργήσει με το υλικό της ένα κολάζ ή/και μια παρουσίαση ή/και μια ψηφιακή αφήγηση και να τα παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης ή/και σε άλλα τμήματα της σχολικής μονάδας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5065
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΣΜΙΔΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ ΤΖΟΒΛΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ