Διαμαντοπουλος Διαμαντης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σειρά φωτογραφικών πορτρέτων του Έλληνα ζωγράφου Διαμαντή Διαμαντόπουλου. Ο Διαμαντόπουλος ήταν πρωτοπόρος και μοναδικός στο ύφος του ζωγράφος που αν και κατατάσσεται στην ελληνοκεντρική «Γενιά του Τριάντα» θεωρείται ο πιο Ευρωπαίος ζωγράφος της εποχής του. Θεωρείται ως μια από τις χαρακτηριστικότερες φυσιογνωμίες της νεοελληνικής ζωγραφικής και το έργο του χαρακτηρίζεται από διαρκή εξέλιξη του ύφους και της τεχνοτροπίας. Η ανθρωποκεντρική ζωγραφική του διακρίνεται για την ποιητικότητα και την λυρικότητά της. Συχνά απεικονίζει ανθρώπους του καθημερινού μόχθου, ένα κόσμο πριτιβιστικό που κυριαρχείται από πρωτότυπες χρωματικές αρμονίες. Ο Διαμαντόπουλος ερμήνευσε με προσωπικό τρόπο την πραγματικότητα και η ζωγραφική του συγκρίθηκε από Έλληνες τεχνοκριτικούς με το έργο διάσημων ζωγράφων της εποχής του (Πικάσσο, Κλεέ, Σεζάν κλπ.).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών καθώς μπορεί να αποτελέσει αφορμή γνωριμίας των μαθητών με την ζωγραφική του Διαμαντή Διαμαντόπουλου. Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διερευνητικής μάθησης οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν εικονικό και άλλο υλικό που αφορά στο έργο του Διαμαντόπουλου και άλλων καλλιτεχνών της Γενιάς του Τριάντα (Παρθένης, Τσαρούχης, Κόντογλου, Μόραλης, Χατζηκυρικάκος- Γκίκας, Εγγονόπουλος, Παπαλουκάς, Βασιλείου κ.ά.) και να συζητήσουν τις τεχνοτροπικές τάσεις και το ιδιαίτερο ύφος κάθε καλλιτέχνη. Οι μαθητές μπορούν να εστιάσουν στο θέμα της Ελληνικότητας και να σχολιάσουν τον ιδιαίτερο τρόπο που κάθε εικαστικός καλλιτέχνης πραγματεύεται την ιδέα και τις αξίες του αιτήματος της επιστροφής στην Ελληνική παράδοση και της ερμηνείας της παράδοσης με τα μέσα και τους τρόπους της νεότερης τέχνης. Επιπλέον, μπορούν να αναζητήσουν τις επιρροές ευρωπαϊκών τάσεων και ρευμάτων όπως για παράδειγμα του κυβισμού, του εξπρεσιονισμού, του φωβισμού, του σουρεαλισμού κλπ. που την περίοδο αυτή φτάνουν στην Ελλάδα επηρεάζοντας καταλυτικά το έργο των καλλιτεχνών της Γενιάς του Τριάντα. Τέλος μπορούν να εκφράσουν τις προσωπικές τους προτιμήσεις και να δημιουργήσουν ατομικά ή ομαδικά έργα εμπνεόμενοι από το έργο των καλλιτεχνών της επιλογής τους. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί επίσης να αποτελέσει αφορμή για διαθεματικές προσεγγίσεις και σύνδεση με το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας όπου οι μαθητές εργαζόμενοι σε παρόμοιο πλαίσιο μπορούν να μελετήσουν το έργο λογοτεχνών και ποιητών της Γενιάς του Τριάντα: Σεφέρης, Εγγονόπουλος, Εμπειρίκος, Ελύτης, Τερζάκης, Βενέζης κ.ά. οι οποίοι συνδέθηκαν με την εισαγωγή πρωτοποριακών ρευμάτων και τάσεων στην Ελλάδα και τη συνειδητή προσπάθεια τους να δώσουν ελληνική χροιά στις τάσεις αυτές.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5082
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Γενιά του 1930 Generation of 1930Γενιά του 1930
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ