Μιχαηλ Μητσακης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζεται ο πεζογράφος Μιχαήλ Μητσάκης (Μέγαρα 1863- Αθήνα 1916), σε στάση προφίλ, σε νεαρή ηλικία, με μούσι και με μεγάλο μουστάκι. Η εικόνα προέρχεται από το "Παγκόσμιο βιογραφικό λεξικό" (τόμος 6, 1983-1988). Ο Μιχαήλ Μητσάκης υπήρξε σπουδαίος πεζογράφος της γενιάς του 1880, υπέρμαχος της δημοτικής και πρωτοπόρος του νατουραλισμού. Εξαιτίας ψυχικών διαταραχών, νοσηλεύτηκε στο Δρομοκαΐτειο Νοσοκομείο, όπου και πέθανε.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές μελετούν το βιβλίο "Φιλολογικά έργα/ Μιχαήλ Μητσάκης" (επιμέλεια Δημήτρη Ταγκόπουλου), το οποίο είναι αναρτημένο στην ψηφιακή Βιβλιοθήκη "Ανέμη" και δημιουργούν μία πολυτροπική παρουσίαση για τη ζωή και το έργο του Μητσάκη. Επιπλέον, προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές: α) να διαβάσουν το αφήγημα "Αυτόχειρ", το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του "Σπουδαστηρίου Νέου Ελληνισμού" και να συζητήσουν για τα χαρακτηριστικά της πεζογραφίας του Μητσάκη, καθώς επίσης και για την επίδραση των ψυχικών διαταραχών του Μητσάκη στο έργο του, β) να διαβάσουν το διήγημα του Μητσάκη "Η Παναγιά η Μεγαλομάτα", το οποίο είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο, και να εντοπίσουν σ'αυτό νατουραλιστικά στοιχεία, γ) να παρατηρήσουν το κείμενο του Μητσάκη "Το γλωσσικόν ζήτημα εν Ελλάδι. Μία φιλολογική σελίς εις δύο γλώσσας", το οποίο είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο και περιέχει ένα άρθρο (Το παράπονο του μαρμάρου/ Η θλίψις του μαρμάρου) γραμμένο στην καθαρεύουσα και στη δημοτική και στη συνέχεια να βρουν στην "Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα", το διήγημα του Μητσάκη "Οιωνός", το οποίο είναι γραμμένο στην καθαρεύουσα και να το γράψουν στη δημοτική.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5124
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα > Νατουραλισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ