Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό για συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) διαβάζουν τη συνέντευξη την οποία έδωσε η Αιμιλία Δάφνη στον Γ. Κοτζιούλα και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Μπουκέτο" (τόμος 9, αρ. 422, 3/4/1932) με τίτλο "Ένα μεσημέρι με την κ. Αιμιλία Δάφνη" και η οποία είναι αναρτημένη στην ψηφιακή Συλλογή "Πλειάς" του Πανεπιστημίου Πατρών, και δημιουργούν μία πολυτροπική παρουσίαση για την Αιμιλία Δάφνη, εστιάζοντας στην προσωπικότητά της, β) ακούνε, το μελοποιημένο από τον Γιάννη Σπανό, ποίημα της Αιμιλίας Δάφνη, "Τρεις νέοι, τρεις φίλοι, τρία παιδιά", συζητούν για τα συναισθήματα που τους προκαλεί αυτό το τραγούδι και εντοπίζουν τους στίχους, οι οποίοι τονίζουν τον λυρικό χαρακτήρα του ποιήματος, γ) μελετούν για τη νεοελληνική γυναικεία ποίηση στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα (π.χ. Αιμιλία Δάφνη, Μυρτιώτισσα, Μαρία Πολυδούρη, Ρίτα Μπούμη -Παπά) και ετοιμάζουν μία σχετική εργασία, εμβαθύνοντας στον λυρικό χαρακτήρα των ποιητριών.