Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφορμή για την ενασχόληση των μαθητών/τριών με τον πόλεμο του 1940. Αυτοί/ες μπορούν χωρισμένοι/ες σε ομάδες να αναζητήσουν φωτογραφικό υλικό της Παπαϊωάννου (και άλλων φωτογράφων της εποχής) που να αφορά διαφορετικές περιόδους του πολέμου (έναρξη, κατοχή, πείνα, σφαγές και ομαδικές εκτελέσεις, λήξη κτλ), να δημιουργήσουν με αυτές μια έκθεση φωτογραφίας μέσα από την οποία να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν τις συνθήκες που επικρατούσαν ανά εποχή και να εξάγουν συμπεράσματα, τα οποία θα μεταφέρουν στην ολομέλεια της τάξης.