Σοφοκλης Αντωνιαδης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σκίτσο του Σοφοκλή Αντωνιάδη (19ος-20ος αιώνας), σκιτσογράφου, γελοιογράφου και ζωγράφου, γνωστού με το ψευδώνυμο «Σόφο», στο οποίο απεικονίζονται δυο άνδρες με ...μεγάλη διαφορά βάρους. Η γελοιογραφία αυτή μεγαλοποιεί τα φυσικά γνωρίσματα των δυο ανδρών και τις αντιθέσεις τους, καταδεικνύοντας την ασυμφωνία των φυσικών χαρακτηριστικών τους προκειμένου να αναδείξει το κωμικό στοιχείο. Ένας γελοιογράφος οφείλει να είναι προικισμένος με αίσθηση του χιούμορ, υψηλή ευφυΐα και βαθιά αντίληψη της επικαιρότητας και να είναι συνάμα καλλιτέχνης και δημοσιογράφος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές μέσα από το σκίτσο αυτό του Σοφοκλή Αντωνιάδη, να έρθουν σε επαφή με την τέχνη της σκιτσογραφίας / γελοιογραφίας και να γνωρίσουν την ιστορία της από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα. Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να αντλήσουν πληροφορίες για την ανάπτυξη της γελοιογραφίας και τους σημαντικούς γελοιογράφους κατά την αρχαία εποχή, την ελληνιστική περίοδο, το μεσαίωνα και τη σύγχρονη εποχή. Μπορούν να επεξεργαστούν την εξέλιξη των θεμάτων, τις τεχνικές και τα διαχρονικά χαρακτηριστικά της γελοιογραφίας, όπως και τα προσόντα, τα ιδιαίτερα γνωρίσματα, τις δεξιότητες και τις πηγές έμπνευσης των γελοιογράφων. Οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν έργα των σύγχρονων ελλήνων γελοιογράφων όπως του Αρκά, του Kώστα Mητρόπουλου,του Σπύρου Ορνεράκη, του Δημήτρη Χαντζόπουλου, κ.ά., να συγκρίνουν τα χαρακτηριστικά των έργων τους (τα σκίτσα και τα κείμενα) και να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές, ώστε να οξύνουν την κριτική τους ικανότητα και να ευαισθητοποιηθούν θετικά με διάθεση να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ως "μικροί καλλιτέχνες - γελοιογράφοι" τα δικά τους έργα που θα εκθέσουν στο χώρο του σχολείου τους. Επίσης μπορεί να γίνει μια μικρή έρευνα για την αξιοποίηση της γελοιογραφίας στην ελληνική εκπαίδευση, όπου οι μαθητές θα ερευνήσουν τα βιβλία τους ώστε να ανακαλύψουν τις υπάρχουσες γελοιογραφίες και να αξιολογήσουν το ρόλο τους. Τέλος μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα θα ήταν οι μαθητές να πάρουν συνεντεύξεις από σύγχρονους γελοιογράφους, ώστε να εκτιμήσουν την αξία τους, την ευρηματικότητά τους και την οξύτητα της κριτικής τους ματιάς.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5131
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Αντωνιάδης Σοφοκλής
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ