Χωρις τιτλο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Μάκη (Αριστόδημου) Θεοφυλακτόπουλου. Λαδοπαστέλ σε χαρτί, διαστάσεων 50Χ70 εκ. Ο γνωστός ζωγράφος γεννήθηκε το 1939 στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Μεταξουργείο. Το 1958 άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα σχεδίου. Το 1961 εισήχθη στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Φοίτησε στα εργαστήρια του Μόραλη και του Μαυροΐδη. Το 1964 κέρδισε το πρώτο βραβείο, συμμετέχοντας στην Γ΄ πανελλήνια έκθεση νέων ζωγράφων. Στη συνέχεια ταξίδεψε πολύ, δουλεύοντας και ζώντας με πάθος. Το 1968 πέρασε αρκετούς μήνες στην Ελβετία, ενώ το 1969 και 1970 έζησε στη Γαλλία και Ιταλία. Χάρη σε υποτροφία, από το 1971 και για τρία χρόνια εγκαταστάθηκε στην Νέα Υόρκη. Το 1974 επέστρεψε στη Γαλλία κι έπειτα στην Ελλάδα. Πραγματοποίησε πολλές ατομικές και συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις, ενώ από το 1988 και για 17 χρόνια ήταν καθηγητής στην Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης. Από το 2005 ζει στην Αθήνα. Έχει κάνει τέσσερις γάμους και έχει αποκτήσει τρία παιδιά. Το έργο είναι ανθρωπόμορφο και δίνει την εντύπωση σχηματικής απεικόνισης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο Θεοφυλακτόπουλος, σε πολλά έργα του, φαίνεται πως εμμένει στο περίγραμμα και όχι στο υλικό περιεχόμενο των μορφών. Αυτή η γενική ιδέα, όπως παρουσιάζεται στο συγκεκριμένο έργο, ίσως διευκολύνει την αξιοποίησή του στη διδακτική πράξη, σε εκπαιδευτικές δράσεις που επικεντρώνονται στον άνθρωπο. Για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου - ακόμη - αποτελεί μια φόρμα/πρόκληση. Χάρη στην απλότητά της, ο μικρός δημιουργός θα εξοικειωθεί άμεσα με το θέμα, πάνω στο οποίο ενδέχεται να εργαστεί. Όσον αφορά το διδακτικό αντικείμενο της αισθητικής αγωγής, παραθέτουμε φράσεις του καλλιτέχνη, από συνεντεύξεις του στον ελληνικό τύπο, οι οποίες μας κάνουν περισσότερο γνωστό τον ίδιο, αλλά και το έργο του: "Η μεγάλη ποσότητα του υλικού είναι κάτι που το βρίσκεις σε πολλούς πίνακες. Στη δική μου δουλειά, όμως, προκύπτει μέσα από το συνεχές γκρέμισμα που έχω κάνει για να βρω αυτό που θέλω καλύτερα." Και αλλού: "Στα τέλη της δεκαετίας του '60, όταν έκανα τις μορφές του αναβάτη μοτοσικλετιστή, ήταν μια έκφραση ελευθερίας. Δεν επέλεξα συνειδητά να συνδεθούν με τις ταραχές της εποχής. Δεν ήμουν ιδιαίτερα πολιτικοποιημένος, αλλά οπωσδήποτε δέχτηκα την επίδραση του κλίματος που επικρατούσε".


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5141
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ