Αλλιως
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο (λάδι σε καμβά, διαστάσεων 146Χ114 εκ.) ανήκει στον διακεκριμένο ζωγράφο Κωνσταντίνο (Ντίκο) Βυζάντιο. Ο Βυζάντιος γεννήθηκε το 1924 στην Αθήνα. Ήταν γιος του γνωστού ζωγράφου Περικλή Βυζάντιου, ενώ το γενεαλογικό του δέντρο απαρτίζουν και σημαντικές προσωπικότητες, κυρίως πολιτικοί, όπως ο Δημήτρης Βούλγαρης (πρωθυπουργός) και ο Λάζαρος Κουντουριώτης (γερουσιαστής και πλοιοκτήτης). Πολύ νέος ο καλλιτέχνης - το 1938 - έγινε δεκτός στη σχολή καλών τεχνών της Αθήνας. Το 1945 αναχώρησε με υποτροφία του Γαλλικού Ινστιτούτου για το Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε μόνιμα και συνέχισε τις σπουδές του. Εκεί συνεργάστηκε και συνδέθηκε με σπουδαίους καλλιτέχνες, όπως ο Τζιακομέττι και ο Ιονέσκο. Στη Γαλλία αναγνωρίστηκε το ταλέντο του και αρκετά μουσεία ενδιαφέρθηκαν να αποκτήσουν έργα του. Δημιούργησε, υπηρετώντας τόσο την αφηρημένη όσο και την αναπαραστατική τέχνη. Η δουλειά του χωρίζεται σε τρεις κύκλους: η Αφαίρεση (1945 - 1972, αναδρομική έκθεση του κύκλου είχε προλογίσει ο Ευγένιος Ιονέσκο), τα Σχέδια (1972 - 1981, συλλογή την οποία είχε σχολιάσει ο Μισέλ Φουκώ) και οι Μορφές (1981 - 2007, συνθέσεις με θέμα τον άνθρωπο και νεκρές φύσεις). Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο έχει χαρακτήρα ανθρωποκεντρικό και ανήκει στον τελευταίο κύκλο δημιουργίας του καλλιτέχνη. Ο Βυζάντιος τιμήθηκε πολλές φορές. Απεβίωσε το 2007 στη Μαγιόρκα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο Ντίκος Βυζάντιος υιοθέτησε από νωρίς ένα προσωπικό ύφος. Στις παραστατικές απεικονίσεις του, όπως έχει γραφτεί, εντάσσονται μορφές σε ένα χώρο παράξενο, σε μια ατμόσφαιρα αινιγματική. Θεωρείται σημαντικός ζωγράφος και ιδιαίτερος, έτσι ώστε το έργο του να προσθέτει σε μια ερευνητική εργασία με θέμα την τέχνη, το περιβάλλον, τον άνθρωπο. Εκτός από το διδακτικό αντικείμενο της αισθητικής αγωγής, ο πίνακας θα μπορούσε να επιλεγεί - από κάθε εκπαιδευτικό - για να προβληματίσει, ως στοιχείο το οποίο υπαινίσσεται την "προβληματική" ή περίπλοκη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, το χώρο, τον ιστορικό χρόνο. Λαμβάνοντας υπόψη πως ο εκπαιδευτικός είναι ελεύθερος να αξιοποιήσει ένα έργο τέχνης σε κάθε περίσταση και όπως εκείνος κρίνει, θα μπορούσε το συγκεκριμένο έργο να αξιοποιηθεί ακόμη και στο μάθημα της Γεωμετρίας και της Ιστορίας, τουλάχιστον ως ερέθισμα στοχασμού.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5142
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ