Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ύφους των δημοτικών τραγουδιών (μονοτονία ή ποικιλία, φυσικότητα ή επιτήδευση,περιεκτικότητα των λεκτικών και νοηματικών σχημάτων λόγου, κ.ά. Οι μαθητές μπορούν να αναλύσουν τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του συγκεκριμένου δημοτικού, όπως το στίχο, το λόγο, την υπόθεση, το περιεχόμενο, κ.ά. Στη συνέχεια εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά, μπορούν: α) να καταγράψουν δημοτικά τραγούδια της περιοχής τους όπως τραγουδιούνται από λαϊκούς, αυθεντικούς τραγουδιστές, β) να απομαγνητοφωνίσουν το υλικό, γ) να ταξινομήσουν τα τραγούδια ανάλογα με τη θεματολογία τους (ιστορικά, μυθικά, θρησκευτικά, κοινωνικά, της οικογένειας, της ξενιτιάς, νανουρίσματα, παιδικά, ερωτικά, ποιμενικά, εργατικά, σατυρικά, μοιρολόγια, κ.ά.), δ) να αναλύσουν τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά και μοτίβα τους και τις εκφραστικές τεχνικές τους, ε) να συγκρίνουν τις πιθανές παραλλαγές τους και στ) να τραγουδήσουν και να χορέψουν στους ρυθμούς τους.