Γαλλοι τραγικοι ποιητες του 17ου αιωνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα άρθρο τεσσάρων σελίδων της Σεβαστής Καλλισπέρη, το οποίο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Ποικίλη Στοά, το 1912 (τόμος 15,αρ. 1). Η Σεβαστή Καλλισπέρη (1858-1953), η οποία υπήρξε η πρώτη Ελληνίδα φοιτήτρια της Φιλοσοφικής σχολής της Σορβόννης, καθηγήτρια γαλλικών στο Αρσάκειο και εισηγήτρια μεταρρυθμίσεων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο της, στους δύο μεγάλους, Γάλλους τραγικούς ποιητές του 17ου αιώνα, τον Κορνήλιο [Pierre Corneille] (1606-1684) και τον Ρακίνα [Jean Racine] (1639-1699). Παραθέτει ένα εκτενές απόσπασμα από το βιβλίο του La Bryѐre "Οι χαρακτήρες ή τα ήθη του αιώνος τούτου", στο οποίο γίνεται εμβάθυνση στο έργο των δύο τραγικών ποιητών, χωρίς όμως να γίνεται καμία αναφορά σε συγκεκριμένα έργα τους. Στη συνέχεια, η Καλλισπέρη επιβεβαιώνοντας την άποψη του La Bryѐre, τονίζει ότι ο Κορνήλιος απευθύνεται στη φαντασία και το λογικό, ενώ ο Ρακίνας στην καρδιά και τελειώνει λέγοντας, ότι οι αντιζηλίες και οι σκευωρίες πίκραναν τα γηρατειά του ενός και τη νεότητα του άλλου. Αξιοπρόσεκτο επίσης, στο μαθησιακό αντικείμενο είναι το αρχίγραμμα του άρθρου, δηλαδή, το μεγάλο, αρχικό κεφαλαίο γράμμα, το οποίο έχει ως στόχο να καταστήσει πιο ελκυστική την εμφάνιση του κειμένου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μελετούν το μαθησιακό αντικείμενο και αναζητούν πληροφορίες και από άλλες πηγές, με στόχο να γνωρίσουν το έργο του Κορνήλιου και του Ρακίνα. Επιπλέον, προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές: α) να δουν την παράσταση της Ανδρομάχης του Ρακίνα, από το Εθνικό Θέατρο το 2007, και την παράσταση της Ανδρομάχης του Ευριπίδη από τον Οργανισμό Ελληνικού Θεάτρου "Αιχμή" το 2011 και να δημιουργήσουν μία σχετική εργασία, εστιάζοντας στις διαφορές στην υπόθεση του έργου, αλλά και στην έκφραση των συναισθημάτων, β) να διαβάσουν το έργο του Κορνήλιου "Πολύευκτος" (Polyeucte) και να επιχειρήσουν να σκηνοθετήσουν μία παράσταση του έργου, γ) να ανοίξουν τον επεξεργαστή κειμένου (Word), να φτιάξουν διάφορα αρχιγράμματα για το γράμμα "Μ" και να τα συγκρίνουν με το αρχίγραμμα του μαθησιακού αντικειμένου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5159
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Επεξεργασία Κειμένου Word processingΕπεξεργασία Κειμένου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σεβαστή Ν. Καλλισπέρη
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ