Ο μεθυσος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Από το «Ημερολόγιον» (1886-1918) του λογοτέχνη Κωνσταντίνου Σκόκου, και από τον τόμο του 1901, προέρχεται το συγκεκριμένο δημοσίευμα, το οποίο υπογράφει ο Γ. Ν. Διαμάντης. Πρόκειται για ένα έμμετρο, τετρασέλιδο, θεατρικής μορφής, κείμενο που προσπαθεί να σκιαγραφήσει με κωμικοτραγικό τρόπο τη συμπεριφορά ενός μεθυσμένου. Συνοδεύεται από επτά σκίτσα με δυσανάγνωστη υπογραφή, που εικονογραφούν τα κάθε φορά δρώμενα στη σκηνή. Ο συγγραφέας παρέχει σκηνοθετικού τύπου οδηγίες, δίνει όνομα στον πρωταγωνιστή του, ενώ φαίνεται πως είχε κατά νου να συγγράψει μια σκηνή για επιθεώρηση, καθώς αναγνωρίζονται εύκολα στο κείμενο χαρακτηριστικά αυτού του θεατρικού είδους. Ο πρωταγωνιστής εισέρχεται στη σκηνή τραγουδώντας και πίνοντας σύμφωνα με τη σκηνοθετική οδηγία. Αφού κάνει μια μικρή νύξη στο οξύτατο, την εποχή εκείνη, υδροδοτικό πρόβλημα της πρωτεύουσας και σχολιάζει, κωμικά, κάποιο σχέδιο που αφορούσε, προφανώς, την αξιοποίηση της λίμνης Στυμφαλίας, αρχίζει στην κυριολεξία να «τρώγεται με τα ρούχα του», μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις. Η αυλαία πέφτει με τον μέθυσo να κοιμάται και να ροχαλίζει πιστεύοντας ότι σκότωσε κάποιον άνθρωπο, ενώ απλώς είχε σπάσει σε κάποιο φανάρι του δρόμου τη μπουκάλα με το κρασί θεωρώντας το, στην παραζάλη του, ως «αντίπαλο» .

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Υπάρχουν αρκετές δυνατότητες αξιοποίησης του αντικειμένου, με βάση το περιεχόμενό του, από την ανάδειξη των κωμικοτραγικών παθημάτων του μέθυσου, ως παράδειγμα προς αποφυγή, μέχρι την προσέγγιση του εθισμού στο αλκοόλ ως φαινομένου με κοινωνικά αίτια. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, μπορεί ο εκπαιδευτικός να δώσει έμφαση στον κειμενικό τύπο και στο κειμενικό είδος, από τη στιγμή που το κείμενο είναι γραμμένο σε θεατρική μορφή και εμπεριέχει σκηνοθετικές οδηγίες. Οι μαθητές/τριες θα μπορούσαν, επίσης, να πραγματώσουν τη συγκεκριμένη σκηνή όπως έχει ή εμπλουτίζοντάς την, με την ίδια ή δική τους σκηνοθεσία, αφού πρώτα μελετήσουν τύπους μεθύστακα, όπως αυτοί αποδόθηκαν στον κινηματογράφο και το θέατρο


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5160
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Θεατρικό έργο PlayΘεατρικό έργο
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι Text typesΚειμενικοί τύποι > Οδηγίες InstructionsΟδηγίες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Ιστορία Θεάτρου/Θεατρολογία Drama/Theatre HistoryΙστορία Θεάτρου/Θεατρολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Γ.Ν. Διαμάντης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ