Προτείνεται στον εκπαιδευτικό να αξιοποιήσει το μικρό αυτό δημοτικό τραγούδι εντάσσοντάς το ως παράλληλο κείμενο σε διερευνητικές δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές μπορούν να εντοπίσουν κάποια από τα κοινά θεματικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά των δημοτικών τραγουδιών. Στο ίδιο μάθημα το κείμενο είναι δυνατό να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο διαθεματικής δραστηριότητας μελέτης λογοτεχνικών κειμένων τόσο για τη σύγχρονη όσο και για τη διαχρονική διάσταση ενός προβλήματος ελληνικού αλλά και οικουμενικού, της ξενιτιάς, της προσφυγιάς και της μετανάστευσης.
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας προτείνεται στον εκπαιδευτικό να εντάξει το κείμενο σε διαθεματική δραστηριότητα διερεύνησης των ιστορικών παραμέτρων της δύσκολης καθημερινής ζωής είτε των προσφύγων μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή είτε των Ελλήνων μεταναστών στον 20ό αιώνα στον νέο τόπο εγκατάστασής τους.
Τέλος, στο πλαίσιο είτε του μαθήματος της Μουσικής είτε ενός πολιτιστικού προγράμματος ο εκπαιδευτικός μπορεί να εμπλέξει τους μαθητές σε διαθεματική δραστηριότητα στην οποία θα αναζητήσουν αντιπροσωπευτικά τραγούδια της ξενιτιάς, παραδοσιακά και σύγχρονα, ελληνικά και ξένα, ρεμπέτικα, λαϊκά και έντεχνα και να εξετάσουν πώς εκφράζεται ο πόνος της ξενιτιάς μέσα από αυτά.