Αρχαιολογικος χωρος στην Ολυμπια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το φωτογραφικό τύπωμα που προσφέρεται από το Μουσείο Μπενάκη αφορά μια στερεοσκοπική κάρτα, με χαρακτηριστική την ύπαρξη ενός ζεύγους εικόνων που εξασφαλίζει μέσω της χρήσης ειδικής συσκευής την ψευδαίσθηση του βάθους στην αποτύπωση ενός χώρου. Η συγκεκριμένη τρισδιάστατη εικόνα δημιουργήθηκε για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας Underwood & Underwood, κατά την επίσκεψη εκπροσώπων της στην περιοχή της αρχαίας Ολυμπίας, γύρω στα 1897.Τα διάσπαρτα απομεινάρια των αρχαίων κτισμάτων μαρτυρούν το μεγαλείο τους ενώ παράλληλα αναδεικνύουν τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του χώρου που επιλέχθηκε να φιλοξενήσει ένα από τα πιο αξιόλογα πανελλήνια ιερά και να αποτελέσει το σημαντικότερο αθλητικό κέντρο του αρχαίου κόσμου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση στην προσέγγιση του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας Ολυμπίας. Η αρχική παρακίνηση μπορεί να αφορά τη διατύπωση επιχειρημάτων εκ μέρους των μαθητών/τριών αναφορικά με τους λόγους -και με δεδομένη τη γνώση των δυσκολιών εκείνης της εποχής κατά τις μετακινήσεις- της επίσκεψης εκπροσώπων μιας αμερικανικής εταιρείας στα τέλη του 19ου αιώνα, στην περιοχή της Δυτικής Πελοποννήσου, σε μια κοιλάδα ανάμεσα στον Κρόνιο Λόφο και στη συμβολή των ποταμών Αλφειού και Κλαδέου για την εφαρμογή της τεχνικής της στερεοσκοπίας στην αποτύπωση του χώρου. Στο σχετικό προβληματισμό τους μπορεί να βοηθήσει και η στερεοσκοπική κάρτα από την περιοχή, καθώς σε αυτή δεν αποτυπώνεται ένας συγκεκριμένος χώρος. Ο εντοπισμός της θέσης των υπαίθριων μνημείων που αναπτύχθηκαν γύρω από το ιερό του Δία και η εικονική περιήγηση μέσω της χρήσης διαδικτυακών εφαρμογών, η προβολή βίντεο από την τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας από τον βωμό κοντά στο Ναό της Ήρας, αλλά και η εστίαση σε συγκεκριμένα εκθέματα του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας θα συμπληρώσει τις ιστορικές γνώσεις των μαθητών/τριών αναδεικνύοντας τις πραγματικές διαστάσεις του χώρου και μαζί τους λόγους που εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο του αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Επιπλέον η τρισδιάστατη ψηφιακή περιήγηση στην Αρχαία Ολυμπία και στο Μουσείο της μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές/τριες σε αντίστοιχες συγκρίσεις και διαπιστώσεις για την εξέλιξη που έχει γνωρίσει η απεικόνιση των χώρων από την εποχή του στερεοσκοπίου μέχρι και σήμερα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5180
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
γύρω στα 1897 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Αθλητισμός SportsΑθλητισμός
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη Technology and scienceΤεχνολογία και επιστήμη
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ