Tα ορυχεια αλατιου και το τζαμι της Ουμ Χαραμ στη Λαρνακα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για εικόνα που παρουσιάζει τα ορυχεία αλατιού και το τζαμί της Ουμ Χαράμ στη Λάρνακα. Η εικόνα προέρχεται από το βιβλίο του Light Sir Henry, Travels in Egypt, Nubia, Holy Land, Mount Libanon, and Cyprus, in the year 1814, London, for Rodwell and Martin, 1818. Aνήκει στη συλλογή της Ελληνικής Βιβλιοθήκης του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρου Ωνάσση. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, για να παρατηρήσουν οι μαθητές τοπιογραφικά τα ορυχεία και το τζαμί της Ουμ Χαράμ και να τα συνδέσουν με τις οικονομικές και θρησκευτικές συνθήκες της περιοχής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Ιστορίας. Οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν πληροφορίες α) για την Αλυκή της Λάρνακας και β) τον Τεκέ Χαλά Σουλτάν, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στην Ουμ Χαράμ και ήταν ο τρίτος κατά σειρά τόπος προσκυνήματος για τους μουσουλμάνους στον κόσμο και να προσδιορίσουν τους άλλους δύο τόπους προσκυνήματος των μουσουλμάνων. Επιπλέον, οι μαθητές καλούνται να προβληματιστούν για το ρόλο και τη σημασία των Αλυκών στην οικονομική κατάσταση της περιοχής. Στο μάθημα των Θρησκευτικών, η εικόνα μπορεί να λειτουργήσει ως αφόρμηση, για να μελετήσουν την αρχιτεκτονική του τεμένους και να συνδέσουν το τζαμί με τις θρησκευτικές αντιλήψεις του συγκεκριμένου τόπου. Μπορούν να αναζητήσουν στο διαδίκτυο και άλλες εικόνες τζαμιών και να τις παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους. Επίσης, μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο, ώστε να ερμηνεύσουν θρησκευτικά και επιστημονικά τις αιτίες της αλμυρότητας της λίμνης Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ο εκπαιδευτικός μπορεί να διδάξει το ποίημα "Τρεις Μούλες" του Γ. Σεφέρη στους μαθητές, ώστε να διαπιστώσουν ότι το μνημείο έδωσε έμπνευση και στον ποιητή. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές μπορούν να επεξεργαστούν γλωσσικά και να ερμηνεύσουν τις λέξεις: Ουμ Χαράμ, Λάρνακα, Αλυκή. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν την τεχνοτροπία του συγκεκριμένου έργου και, αφού επιστρατεύσουν τη φαντασία τους, να αναπαραστήσουν ζωγραφικά α) το φυσικό περιβάλλον της Αλυκής και β) το τζαμί της Ουμ Χαράμ


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5208
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ναοδομία Church architectureΝαοδομία
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση και περιβάλλον Nature and environmentΦύση και περιβάλλον
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία Vocabulary - SemanticsΛεξιλόγιο - Σημασιολογία > Ετυμολογία EtymologyΕτυμολογία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ