Κορυφες της Πινδου, 1814
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η γκραβούρα παριστάνει άποψη της κορυφογραμμής της Πίνδου, έτσι όπως την αποτύπωσε ένας Άγγλος περιηγητής γύρω στα 1814. Διακρίνονται κάποιες βραχώδεις κορυφές, ανάμεσα στις οποίες παρεμβάλλεται αραιή βλάστηση από έλατα. Στο πρώτο πλάνο διακρίνεται ένα κυπαρίσσι και τέσσερις ανθρώπινες φιγούρες, οι οποίες ανήκουν σε χωρικούς, πιθανότατα βοσκούς, αν κρίνουμε από τα ραβδιά που κρατούν. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην υποστήριξη της διδασκαλίας αντικειμένων σχετικών με την ιδιαιτερότητα του ελληνικού τοπίου, καθώς επίσης και με τον ρόλο που αυτό έχει διαδραματίσει στην εξέλιξη της ελληνικής ιστορίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της ενότητας που αναφέρεται στην ελληνική κοινωνία στα χρόνια της δουλείας και ειδικότερα κατά τη συζήτηση των θεμάτων που αφορούν τη μετακίνηση του ελληνικού πληθυσμού σε ορεινές περιοχές, καθώς και τη δράση των κλεφτών και αρματολών στα βουνά. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου και της απώθησης του ιταλικού στρατού από τον ελληνικό στα βουνά της Πίνδου. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση στο ξεκίνημα της διδασκαλίας και να ακολουθήσει μια ανοικτού τύπου ερώτηση του διδάσκοντος προς τους μαθητές, όπως λ.χ. με τι έχουν συνδέσει στο μυαλό τους τα βουνά της Πίνδου. Η εικόνα μπορεί να δώσει αφορμή για προέκταση της συζήτησης στον χαρακτήρα του ελληνικού τοπίου και στις ιδιαίτερες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες που αυτό δημιούργησε. Στο μάθημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας η εικόνα μπορεί να εμπλουτίσει τη διδασκαλία κειμένων με περιεχόμενο σχετικό με τα ελληνικά βουνά. Λ.χ. στη Γ΄ Γυμνασίου υπάρχει σχετικό απόσπασμα από το Άξιον Εστί («Τα θεμέλιά μου στα βουνά…»). Επίσης υπάρχει απόσπασμα από το Διπλό βιβλίο του Δ. Χατζή («Η τελευταία αρκούδα του Πίνδου»).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5213
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση και περιβάλλον Nature and environmentΦύση και περιβάλλον
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ