Ο κηπος της Γεσθημανη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εικόνα από το «Προσκυνητάριον της Αγίας Πόλεως Ιερουσαλήμ και Πάσης Παλαιστίνης». Απεικονίζεται ο Χριστός να προσεύχεται παρουσία αγγέλου, κατόπιν να πλησιάζει τους μαθητές του που κοιμούνται στον κήπο της Γεσθημανή, να συλλαμβάνεται από τους διώκτες του και να δέχεται το φιλί της προδοσίας από τον Ιούδα τον Ισκαριώτη. Η προσευχή στον κήπο της Γεσθημανή είναι η τελευταία προσευχή του Ιησού Χριστού πριν το εκούσιο Πάθος. Τα προσκυνητάρια ήταν μικρού μεγέθους βιβλία, γραμμένα σε απλή γλώσσα, κυρίως σε πεζό κείμενο και σπανιότερα σε στίχο. Περιείχαν περιγραφές των ίδιων των προσκυνητών από πολυάριθμα μέρη της Παλαιστίνης. Το είδος αυτό εμφανίστηκε στα μέσα του 17ου αιώνα και διαδόθηκε ευρέως τον 18ο αιώνα μ.Χ. Το συγκεκριμένο προσκυνητάριο αναπαράχθηκε πολλές φορές και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές. Εκδόθηκε για πρώτη φορά στη Βιέννη το 1728 και επανεκδόθηκε στην ίδια πόλη το 1787. Το προσκύνημα ξεκινούσε από τις ιερές τοποθεσίες και τα μοναστήρια της Ιερουσαλήμ. Συνέχιζε με την περιγραφή της εκκλησίας της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ και του ποταμού Ιορδάνη, όπου λάμβανε χώρα συμβολικό βάπτισμα. Ακολουθούσε ο ναός του Σολομώντα, η Βηθλεέμ, η Γεσθημανή, το Όρος των Ελαιών και το όρος Θαβώρ.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Θρησκευτικών, έτσι ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν μια σημαντική πτυχή της ζωής του Ιησού Χριστού. Η προσευχή στον Κήπο των Ελαιών σηματοδοτεί την αρχή του εκούσιου μαρτυρίου του και μια από τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής του Θεανθρώπου. Οι μαθητές θα γνωρίσουν τη δύναμη της προσευχής ως διάμεσου στην επικοινωνία μας με το θείο και μια στιγμή αδυναμίας του Ιησού, μια στιγμή όπου υπερτερεί η ανθρώπινη φύση του. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί επίσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, έτσι ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν ένα διαφορετικό είδος κειμένου. Στόχος θα είναι οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι η λεκτική επικοινωνία δεν είναι ο μοναδικός τρόπος μετάδοσης μηνυμάτων. Σε ειδικά κείμενα, όπως τα θρησκευτικού περιεχομένου, η εικονογράφηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, γιατί συμβάλλει στην τόνωση του θρησκευτικού αισθήματος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5222
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Πίστη FaithΠίστη > Ελληνισμός και Χριστιανισμός Hellenism and ChristianityΕλληνισμός και Χριστιανισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Μποζίνη Θεοδώρα
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Ψυχογυιού Ευαγγελία
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ