Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα μαθήματα της Ιστορίας και της Ιστορίας της τέχνης για θεματικές διδασκαλίες σχετικές με την Αρχιτεκτονική. Ειδικότερα για τις Θριαμβικές αψίδες και την χρησιμότητά τους. Η αψίδα θριάμβου είναι είδος μνημείου της Ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής, ιδρυόμενο προς τιμή ενός προσώπου η σε ανάμνηση ενός σημαντικού γεγονότος. Συνήθως έχει τη μορφή μιας ή περισσότερων τοξωτών διόδων που φέρουν πάνω τους τα αγάλματα, διακοσμητικά στοιχεία και αναθηματικές επιγραφές, σχετικές με το πρόσωπο ή το γεγονός αυτό. Η αξιοποίησή του Μαθησιακού Αντικειμένου με δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης μπορεί να: α) αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Θριαμβικής Αψίδας ως αρχιτεκτόνημα, β) να αποτελέσει το έναυσμα για την ιστορική διερεύνηση των γεγονότων και των προσώπων που απεικονίζει. Προτείνεται η έρευνα, στα πλαίσια ενός διαθεματικού σχεδίου εργασίας (Ιστορία, Γεωγραφία, Τέχνη κ.λπ.), τέτοιου είδους μνημείων στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένας χάρτης (φυσικός ή καλύτερα ηλεκτρονικός) όπου και θα τοποθετηθούν οι Αψίδες. Ταυτόχρονα οι μαθητές θα συγκεντρώσουν οπτικό υλικό και πληροφορίες για το κάθε μνημείο.