Όργωμα στην Αγροτικη Σχολη Ιωαννινων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία απεικονίζει δύο σπουδαστές της Αγροτικής Σχολής Ιωαννίνων να οργώνουν τη γη με μουλάρι. Οι αγροτικές σχολές προσέφεραν σημαντικές υπηρεσίες στον εκσυγχρονισμό και στη χρήση νέων μεθόδων τόσο στην καλλιέργεια της γης όσο και στη ζωική παραγωγή. Σήμερα λειτουργούν έξι σχολές και καθεμία προσφέρει εξειδικευμένη γνώση. Για παράδειγμα, η Αγροτική Σχολή Ιωαννίνων λειτουργεί ως Γαλακτομική – Τυροκομική, της Νεμέας ως σχολή Αμπελουργίας – Οινοτεχνίας κ.ο.κ. Η φωτογράφιση έγινε το 1946 από τη Βούλα Παπαϊωάννου, σημαντική φωτογράφο του 20ου αιώνα, η οποία ασχολήθηκε με τη φωτογραφία από το 1935 και φωτογράφισε σκηνές όπως τον αποχαιρετισμό των στρατιωτών για τη μεταφορά τους στο μέτωπο το 1940, τη φροντίδα των τραυματιών, τις εικόνες πείνας της κατοχής και καθημερινές εικόνες της ελληνικής υπαίθρου μεταπολεμικά. Μέσα από το έργο της περνάει αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον της ανθρωπότητας μετά τον πόλεμο. Η φωτογραφία περιλαμβάνεται σε συλλογή με φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ΜΑ προβάλλεται με τον βιντεοπροβολέα, είτε κατά το μάθημα της Γεωγραφίας είτε κατά την εκπόνηση σχεδίου εργασίας, τόσο σε μαθητές του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου. Οι μαθητές αναγνωρίζουν την εργασία που γίνεται και προσπαθούν να την εντάξουν στο κατάλληλο χωροχρονικό πλαίσιο χρησιμοποιώντας στοιχεία που αποτυπώνονται στη φωτογραφία όπως τα ρούχα των νέων, το πηλήκιο που φορούν, το φυσικό περιβάλλον, ο τρόπος οργώματος. Αφού γίνει η παραπάνω αναγνώριση, ακολουθεί συζήτηση και ερευνητική εργασία από τους μαθητές για θέματα όπως: η εκπαίδευση των νέων αγροτών σήμερα και η αναγκαιότητά της, η εξέλιξη των μεθόδων και των τεχνολογιών στην παραγωγή αγροτικών και ζωικών προϊόντων, η χρήση των υδάτινων πόρων κατά την παραγωγή, η αντιμετώπιση των φυτικών – ζωικών ασθενειών, ο εμπλουτισμός του εδάφους με λιπάσματα κ.ά. Κατά τη συζήτηση είναι δυνατόν να αναδειχθούν τόσο τα θετικά στοιχεία της εξέλιξης της παραγωγής με την αύξησή της, όσο και τα αρνητικά στοιχεία της εξέλιξης της παραγωγής, όπως η κατάχρηση των φυτοφαρμάκων, η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα από την αλόγιστη χρήση λιπασμάτων κ.ά. Επίσης, το ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου στη διδασκαλία θεμάτων σχετικών με την τέχνη και ειδικότερα με τη φωτογραφία τον 20ο αιώνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5229
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή ProductionΠαραγωγή > Πρωτογενής τομέας Primary sectorΠρωτογενής τομέας
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών Issues of Visual ArtsΖητήματα Εικαστικών Τεχνών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ