Νεα γυναικα απο την Αλγερια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Tο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει μια γυναίκα με παραδοσιακή Αλγερινή ενδυμασία, η Αλγερία κατοικήθηκε από τους Βέρβερους το 1000 π.χ, και τον 7ο αιώνα άρχισε η αραβική κυριαρχία, τον 11ο σακχαρικές φυλές εισέβαλαν και κατέστρεψαν τα πάντα και οι Βέρβεροι αναγκάστηκαν να γίνουν πειρατές. Από το 16ο ως το 19ο αιώνα η χώρα υπήρξε κράτος των κουρσάρων και υπό οθωμανική κατοχή. Το 1830 άρχισε η γαλλική κατοχή. Η πρώτη λαϊκή εξέγερση κατά της ευρωπαϊκής κυριαρχίας πραγματοποιήθηκε την ημέρα ακριβώς που τελείωνε ο πόλεμος στην Ευρώπη, στις 8 Μαΐου 1945. Τα θύματα στην Αλγερία, έφτασαν τις 45.000. Ο πόλεμος διεξήχθη με μεγάλη αγριότητα Μπροστά στην αδιέξοδη κατάσταση κλήθηκε ο στρατηγός Σαρλ ντε Γκολ, το Μάιο του 1958, ν' αναλάβει την ηγεσία της χώρας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Λόγω της Αποικιοκρατικής πολιτικής έχουν υπάρξει αλλαγές στις χώρες που έχουν γίνει αποικίες, αλλαγές σε πολιτικό, θρησκευτικό, κοινωνικό επίπεδο. Προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν στο μάθημα της Ιστορίας την αποικιοκρατία τα αίτια αλλά και τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής. Αρκετοί συγγραφείς έχουν αναφορές στην Αλγερία, ή έχουν Αλγερινή καταγωγή, όπως ο Μορίς Ατιά, ο Καμύ, κ.α. Προτείνεται οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου, να διαβάσουν το Ξένο του Καμύ, και να καταγράψουν τις σκέψεις τους, φτιάχνοντας ένα έργο, ή ένα μικρό Ιστορικό Ντοκιμαντέρ ή μια αναπαράσταση του "Ξένου" του Καμύ, δημιουργώντας το Σενάριο και τους διαλόγους. Στο μάθημα της Μουσικής σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό οι μαθητές προτείνεται να εξερευνήσουν τη μουσική της Αλγερίας.Στο μάθημα των Εικαστικών της Β' Γυμνασίου, προτείνεται να παρατηρήσουν το έργο, να κάνουν οπτική ανάλυση ως πρός την τέχνική που σχεδιάστηκε αλλά και τον τρόπο ενδυμασίας των γυναικών από την Αλγερία να ανατρέξουν σε καλλιτέχνες όπως ο Πικάσο, ο Ρενουάρ, ο Μοντιλιάνι, ο Ντελακρουά, ο Ματίς κ.ά. και να αναρωτηθούν τα αίτια που κινητοποίησαν αυτούς τους καλλιτέχνες να απεικονίσουν θέματα και εικόνες από την Αλγερία, αλλά παράλληλα να κάνουν οπτική και συγκριτική ανάλυση. Να μελετήσουν τις ενδυμασίες των αλγερινών γυναικών, μέσα από τα ζωγραφικά έργα να τις συγκρίνουν μεταξύ τους, αλλά και με το έργο που μετασχολιάζουμε. Παράλληλα, είναι σημαντικό να εξερευνήσουν τις Ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές, αλλά και τις Ελληνικές παραδόσεις και να τις συγκρίνουν με αυτές της Αλγερίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5265
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικοί πολιτισμοί Musical culturesΜουσικοί πολιτισμοί
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα Non-Christian ReligionsΜη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Αφρικανικά Θρησκεύματα African ReligionsΑφρικανικά Θρησκεύματα
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ