Μπορεί να αξιοποιηθεί ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την ιστορία της Ελληνικής γλώσσας (πρωτοελληνική, μυκηναϊκή, αρχαία ελληνική, ελληνιστική κοινή, μεσαιωνική και νέα ελληνική - καθαρεύουσα και δημοτική-), να έρθουν σε επαφή με το πολυτονικό σύστημα γραφής που χρονολογείται από την Ελληνιστική περίοδο του 4ου αιώνα π.Χ.. και να συζητήσουν για το γλωσσικό ζήτημα και το γλωσσικό διχασμό που εμφανίστηκε ιστορικά κατά τον 1ο αιώνα π.X. Επίσης οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν τον πολιτισμό της αρχαίας Σπάρτης και να αντλήσουν πληροφορίες για την εκπαίδευση στην αρχαία Σπάρτη και να την συγκρίνουν με την εκπαίδευση στην αρχαία Αθήνα και την σημερινή εκπαίδευση, ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι το ιδανικό ζητούμενο και ο σκοπός της εκπαίδευσης διαφοροποιείται χωροχρονικά. Τέλος οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν ομαδοσυνεργατικά την τοπική ιστορία της Σπάρτης, το ιστορικό τοπίο, το σύνολο των μεταβολών που υπέστη μέσα στο χρόνο, την αλλαγή του τοπίου μέσα από τις φυσικές και ιστορικές συνθήκες, την οικιστική ταυτότητα και φυσιογνωμία του, τις καθημερινές δραστηριότητες των κατοίκων, τα επαγγέλματα και τον τρόπο ζωής τους, τα ήθη και τα έθιμά τους, διάφορα τοπωνύμια και οδωνύμια, όπως και σημαντικές προσωπικότητες που έκαναν τα πρώτα τους βήματα στη Σπάρτη.