Διαυγες
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Γερμανού καλλιτέχνη Simon Pasieka, λάδι σε καμβά διαστάσεων 34x30 εκ., που φέρει τον τίτλο Τransparent (1998) που σημαίνει διαυγής, διαφανής. O Simon Pasieka γεννήθηκε το 1967 στο Kleve. Ζει και εργάζεται στην Κολωνία και το Παρίσι. Ο εκ πρώτης όψεως ρεαλισμός των έργων του υποκρύπτει μιαν ανησυχία, οι μορφές του είναι ψυχρές και φαίνεται να έχουν υποστεί μια έντονη διανοητική διεργασία. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι ζωγραφίζει γιατί η πραγματικότητα είναι μια κατασκευή που προσπαθεί να συμπληρώσει. Γόνος καλλιτεχνικής οικογένειας ο Pasieka εξηγεί ότι χρειάστηκε να ανακαλύψει και να δημιουργήσει μόνος του το προσωπικό του εικαστικό ιδίωμα αξιοποιώντας τα διδάγματα της τέχνης του 20ού αιώνα και αποδίδει τις επιρροές του στους: Van Eyck, Hans Memling, John Everett Millais, Ford Madox Brown, Balthus και Stanley Spencer. Στο παρόν ζωγραφικό έργο η διαύγεια και η καθαρότητα των ματιών του εικονιζόμενου γυναικείου προσώπου, διαστρέφεται από μια παρέμβαση του ζωγράφου ο οποίος συμπληρώνει την πραγματικότητα με το δικό του τρόπο να βλέπει τα πράγματα. Ο ίδιος το χαρακτηρίζει ως παιχνίδι.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Τόσο το παρόν μαθησιακό αντικείμενο, όσο και τα περισσότερα έργα του Pasieka, θυμίζουν ένα διαρκές παιχνίδι, συχνά διασκεδαστικό και την ίδια στιγμή σοβαρό, όπως σοβαρά είναι όλα τα παχνίδια, «ίσως μάλιστα κατά έναν παράξενο τρόπο, τα πιο διασκεδαστικά και εύθυμα παιχνίδια είναι συνήθως τα σοβαρότερα» ισχυρίζεται ο ίδιος και μας προσκαλεί να παίξουμε στο παιχνίδι του, που όπως όλα τα παιχνίδια, έχει συμπαίκτες, κανόνες, είναι διασκεδαστικό, προσφέρει τη δυνατότητα μιας διαρκούς αναζήτησης σε περιβάλλοντα ανοίκεια, και κυρίως επιφυλάσσει εκπλήξεις. Στο τέλος, βέβαια, μένουν τα ίχνη μιας πορείας μοναχικής και η ελευθερία μιας προσωπικής ανάγνωσης που είναι διαφορετική για τον καθένα. Προτείνεται λοιπόν να μπούνε οι μαθητές μας σε αυτό το παιχνίδι και να επιχειρήσουν να αποκωδικοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο ζωγράφος επιχειρεί να συμπληρώσει την πραγματικότητα, όπως διατείνεται. Η πραγματικότητα και ο τρόπος που την αντιλαμβάνεται ο καθένας μας ή και ο τρόπος με τον οποίο τη συμπληρώνει είναι ένα ζήτημα που άπτεται και της Φιλοσοφίας. Ο διδάσκων θα ενθαρρύνει τους μαθητές του να δώσουν τις δικές τους απόψεις και ερμηνείες.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5317
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Φιλοσοφία PhilosophyΦιλοσοφία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Pasieka Simon, Pasieka Simon
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ