Ερωτοτροπια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας του σύγχρονου Πολωνού ζωγράφου Grzegorz Wnęk, (λάδι σε καμβά διαστάσεων 180x135εκ.). Ο ζωγράφος γεννήθηκε το 1974 στην πόλη Frysztak της Κρακοβίας και σπούδασε στο Τμήμα Ζωγραφικής της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Κρακοβίας (1994-1999) δίπλα στον Stanisław Rodziński. Mέσα από τα έργα του, τα οποία αναβιώνουν την αναπαραστατική ζωγραφική, παρουσιάζει την καθημερινότητα —χωρίς μάλιστα να διστάζει να παρουσιάσει τη δυστυχία της ακόμα και την αθλιότητά της σε πολλά από αυτά. Η ελκυστική διακόσμηση που πολύ συχνά διακρίνει τη σύγχρονη τέχνη δεν έχει καμία σχέση με το έργο του Grzegorz Wnęk. Αντιθέτως η ζωγραφική του αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση για ψυχική ενδοσκόπηση και κοινωνικό ακτιβισμό. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι πρωταρχικό ενδιαφέρον του είναι ο άνθρωπος και το περιβάλλον του και ότι επιλέγει θέματα που έχουν ένα ισχυρό συναισθηματικό αντίκτυπο πάνω του, δύσκολα θέματα που απαιτούν εκ μέρους του μια μορφή άμεσης δράσης, που τον αναγκάζουν να βρει τη δική του οπτική γωνία που θα τον οδηγήσει στην αλήθεια.
Ο συγκεκριμένος πίνακας δεν εντάσσεται στο κλίμα που περιγράφεται παραπάνω. Με τον αγγλικό τίτλο «Courtship» που ως μετάφραση βρίσκεται ανάμεσα στις λέξεις ερωτοτροπία και υπόσχεση αγάπης, ο ζωγράφος μας δίνει μια άλλη όψη της καθημερινότητας: την αισιόδοξη πλευρά της, την υπόσχεση μιας ένωσης. Ένας ερωτισμός της καθημερινότητας, που δεν προκαλεί, δεν σοκάρει, αλλά φωλιάζει στη στιλπνότητα του γυναικείου δέρματος, στο χαμόγελο του γυναικείου προσώπου και στη στάση του σώματος. Στον πίνακα εικονίζεται μια γυναίκα με εμφανή τα χαρακτηριστικά της απλής Πολωνέζας, μια γυναίκα της διπλανής πόρτας, που προφανώς είναι εργαζόμενη, είναι ντυμένη με απλά, άνετα, διόλου προκλητικά ρούχα και είναι όμορφη μέσα στην καθημερινότητά της γιατί τη φωτίζει μια υπόσχεση αγάπης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο παριστά τη συγκεκριμένη γυναίκα που αναφέραμε στην παραπάνω περιγραφή. Ο ζωγράφος με εξαιρετικά ρεαλιστικό τρόπο αποδίδει τα χαρακτηριστικά του φύλου της, της εθνικότητάς της, της τάξης της και υπ’ αυτή την έννοια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εικόνα σε σχετικό project ή εργασία. Θα μπορούσε επίσης στο μάθημα των εικαστικών να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα αναπαραστατικής ζωγραφικής, μαζί με άλλους πίνακες άλλων τεχνοτροπιών κοκ. Η μελέτη περισσότερων και λιγότερο ευχάριστων έργων του Grzegorz Wnęk, θα μπορούσε να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν στην πράξη τον κοινωνικό ρόλο της Τέχνης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5318
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Wnek Gzregorz, Wnek Gzregorz
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ