Πολλαπλή μπορεί να είναι η αξιοποίηση του Μ.Α. όπως στα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής για να γνωρίσουν οι μαθητές την ασπρόμαυρη φωτογραφία αλλά και το έργο της φωτογράφου, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης προκειμένου να ενημερωθούν για την πολιτιστική κληρονομιά μας, το τοπικό περιβάλλον και την αξιοποίηση των ζώων ως μεταφορικά μέσα πριν τη μηχανοκίνητη εποχή, στην ιστορία να γνωρίσουν έναν διαφορετικό τρόπο εμπλοκής των πολιτών στο στρατό, αλλά και τη συνεργασία και την υποστήριξη που παρείχαν οι πολίτες στα στρατιωτικά σώματα, στη Γεωγραφία να μελετήσουν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής. Στην Νεοελληνική Λογοτεχνία μπορούν να αναζητήσουν και να μελετήσουν συγκριτικά, κείμενα της λογοτεχνίας με σχετικό περιεχόμενο. Γενικότερα η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί για τη σημειολογική αποτύπωση της νέας πολιτικής πραγματικότητας της εποχής, η οποία χαρακτηρίζεται από τη σταδιακή απαξίωση του πολιτικού κόσµου, ο οποίος οδήγησε την χώρα στα πρόθυρα του ολέθρου και από την ανάδειξη του στρατιωτικού ως θεµατοφύλακα της εθνικής ιδέας και των συµφερόντων του ελληνικού λαού. Οι μαθητές με την αξιοποίηση του Μ.Α. ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν τη σημαντικότητα της φωτογραφίας στις εικαστικές τέχνες και αντλούν ιστορικές, πολιτιστικές, περιβαλλοντικές πληροφορίες, αλλά και πληροφορίες για τις ενεπίσημες στρατιωτικές ομάδες που δρούσαν στις ορεινές και δύσβατες περιοχές της Μακεδονίας στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης.