Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει τον συγκεκριμένο χάρτη στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας για τους μεγάλους θαλασσοπόρους και τις γεωγραφικές ανακαλύψεις που οδήγησαν στην ανακάλυψη του "Νέου Κόσμου", κυρίως της αμερικανικής ηπείρου, σε συνδυασμό με το μάθημα της γεωγραφίας για τη σφαιρικότητα της γης και τους μεσημβρινούς και τους παράλληλους. Πιο συγκεκριμένα ο εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει και να προβάλλει στους μαθητές μια σχετική παρουσίαση, στην οποία θα αναφέρει τις σχετικές πληροφορίες για τους μεγάλους θαλασσοπόρους, τα ταξίδια και τις ανακαλύψεις τους, αλλά παράλληλα θα εστιάσει στα μέσα ναυσιπλοΐας εκείνης της εποχής. Στη συνέχεια με τις κατάλληλες ερωτήσεις μπορεί να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη για τα σημερινά μέσα που χρησιμοποιούν οι ναυτικοί και οι αεροπόροι, την έννοια του γεωγραφικού στίγματος και των γεωγραφικών συντεταγμένων. Αφού προκαλέσει το σχετικό ενδιαφέρον των μαθητών μπορεί να συνεχίσει το μάθημα παρουσιάζοντας στα παιδιά την υδρόγειο σφαίρα και δείχνοντάς τους τους μεσημβρινούς, τους παράλληλους και τον χωρισμό της γης σε ημισφαίρια. Ο συνδυασμός της διδασκαλίας των δύο μαθημάτων θα συμβάλει, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν το μέγεθος του επιτεύγματος των μεγάλων θαλασσοπόρων, αλλά και των σύγχρονων τεχνολογικών εξελίξεων, που διευκόλυναν απίστευτα τη ναυσιπλοΐα.