Χαρτης του δυτικου ημισφαιριου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χάρτης του δυτικού ημισφαιρίου, ο οποίος δημοσιεύτηκε το 1870 από τον Βρετανό γεωγράφο, γεωλόγο και ταξιδευτή W. Ainsworth. Ο χάρτης περιλαμβάνει στο δυτικό ημισφαίριο μόνο τον επονομαζόμενο "Νέο Κόσμο", δηλαδή την αμερικανική ήπειρο, τα κοντινά νησιωτικά της συμπλέγματα και τη Γροιλανδία. Λίγα χρόνια μετά τη δημοσίευση του συγκεκριμένου χάρτη, στο αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς, λίγο έξω από το Λονδίνο, ορίστηκε ως ο 1ος μεσημβρινός αυτός που περνά από το συγκεκριμένο αστεροσκοπείο. Έτσι λοιπόν στο δυτικό ημισφαίριο συμπεριλήφθηκαν και τμήματα της Ευρώπης και της Αφρικής, και του λεγόμενου δηλαδή "Παλαιού Κόσμου".

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει τον συγκεκριμένο χάρτη στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας για τους μεγάλους θαλασσοπόρους και τις γεωγραφικές ανακαλύψεις που οδήγησαν στην ανακάλυψη του "Νέου Κόσμου", κυρίως της αμερικανικής ηπείρου, σε συνδυασμό με το μάθημα της γεωγραφίας για τη σφαιρικότητα της γης και τους μεσημβρινούς και τους παράλληλους. Πιο συγκεκριμένα ο εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει και να προβάλλει στους μαθητές μια σχετική παρουσίαση, στην οποία θα αναφέρει τις σχετικές πληροφορίες για τους μεγάλους θαλασσοπόρους, τα ταξίδια και τις ανακαλύψεις τους, αλλά παράλληλα θα εστιάσει στα μέσα ναυσιπλοΐας εκείνης της εποχής. Στη συνέχεια με τις κατάλληλες ερωτήσεις μπορεί να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη για τα σημερινά μέσα που χρησιμοποιούν οι ναυτικοί και οι αεροπόροι, την έννοια του γεωγραφικού στίγματος και των γεωγραφικών συντεταγμένων. Αφού προκαλέσει το σχετικό ενδιαφέρον των μαθητών μπορεί να συνεχίσει το μάθημα παρουσιάζοντας στα παιδιά την υδρόγειο σφαίρα και δείχνοντάς τους τους μεσημβρινούς, τους παράλληλους και τον χωρισμό της γης σε ημισφαίρια. Ο συνδυασμός της διδασκαλίας των δύο μαθημάτων θα συμβάλει, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν το μέγεθος του επιτεύγματος των μεγάλων θαλασσοπόρων, αλλά και των σύγχρονων τεχνολογικών εξελίξεων, που διευκόλυναν απίστευτα τη ναυσιπλοΐα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5352
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Πλανήτης Γη Planet EarthΠλανήτης Γη
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Επιστήμη και Ανακαλύψεις Science and DiscoveriesΕπιστήμη και Ανακαλύψεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΟΦΙΑ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ