Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας και με εργασία σε ομάδες προτείνεται οι μαθητές να ερευνήσουν τη θαλάσσια ζωή, να μελετήσουν για τα σφουγγάρια, να καταγράψουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είδους, τον τρόπο αλιείας τους, την επεξεργασία τους, τους κινδύνους που απειλούν το είδος κ.ά. Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή και με αφορμή την εικόνα οι μαθητές καλούνται να προβληματιστούν για τις ασχολίες και τα επαγγέλματα των ανθρώπων στο νησί από την εποχή της φωτογραφίας μέχρι σήμερα. Επίσης, να διερευνήσουν το παραδοσιακό επάγγελμα του σφουγγαρά, την εξέλιξή του στο πέρασμα του χρόνου, τη σύνδεσή του με την ανάπτυξη του τόπου και να ετοιμάσουν σχετικές παρουσιάσεις στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας. Στην Αγωγή Υγείας καλούνται να καταγράψουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σφουγγαράδες και τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των ατυχημάτων. Μπορούν να καταγράψουν κι άλλα επικίνδυνα επαγγέλματα και τους τρόπους προστασίας. Στην Αισθητική Αγωγή προτείνεται να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας (είδη, τεχνικές λήψης κ.α.).