Οθωμανη γυναικα του 16ου αιωνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί εικόνα από ζωγραφική αποτύπωση γυναίκας της Οθωμανικής αυτοκρατορίας τα τέλη του 16ου αιώνα παρμένη από το βιβλίο "Costumes anciens et modernes Habiti antichi et moderni di tutto il Mondo" του Cesare Vecellio σε επανέκδοση του 1860, όπου παρουσιάζονται παραδοσιακές ή επίσημες ενδυμασίες από όλον τον κόσμο εκείνης της εποχής σε γκραβούρες. Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ιστορικό ντοκουμέντο απεικόνισης τυπικής ενδυμασίας γυναίκας τουρκικής εθνικότητος από την Οθωμανική αυτοκρατορία στα τέλη του 16ου αιώνα όπως την αποτύπωσε ο Cesare Vecellio. Ο Vecellio, ζωγράφος, αδελφός του ζωγράφου TItian από τη Βενετία, προσπάθησε με πολλές φορές εντυπωσιακό τρόπο να παρουσιάσει τη μόδα της εποχής σε πολλές περιοχές και από πολλές εθνικότητες με σημεία υπερβολής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με το μαθησιακό αντικείμενο- γκραβούρα οι μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με την ενδυμασία των Οθωμανών γυναικών του 16ου αιώνα. Με αφορμή την εικόνα μπορούν να αναζητήσουν στο μάθημα της Ιστορίας και της Αισθητικής Αγωγής και άλλες αναπαραστάσεις γυναικών της εποχής και μέσω διερευνητικής εργασίας, να τις αναλύσουν και να τις παρουσιάσουν στην τάξη. Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να αναζητήσουν στο μάθημα της Ιστορίας σε συνδυασμό με την Αισθητική Αγωγή, σε βάθος τη λειτουργία των ρούχων και τον τυχόν κοινωνικό και πολιτικό ρόλο που επιτελούν πέρα από το λειτουργικό ενώ μπορούν με τη μέθοδο πρότζεκτ να συνδέσουν τη θέση της γυναίκας στην Οθωμανική κοινωνία με την ενδυμασία της και τον κοινωνικό ρόλο που αυτή επιτελεί. Το συνδυαστικό αυτό πρότζεκτ της ενδυμασίας και της κοινωνικής και πολιτικής θέσης της Οθωμανής γυναίκας μπορεί να συγκριθεί μέσω έρευνας με την αντίστοιχη θέση της υπόδουλης χριστιανής- Ελληνίδας την ίδια εποχή αλλά και τη θέση και το ρόλο στην κοινωνία της σύγχρονης Τουρκάλας και Ελληνίδας. Με αυτόν τον τρόπο θα αντληθούν χρήσιμα συμπεράσματα για την εξέλιξη του διαχρονικού ρόλου της γυναίκας στην Ελληνική και Τουρκική κοινωνία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5379
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ