Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί ως πηγή για τη ζωή,το έργο και το ήθος του Λορέντζου Μαβίλη. Οι μαθητές θα κληθούν να συνδέσουν το ποίημα με στοιχεία της ζωής του ποιητή. Μπορούν ακόμη να δημιουργήσουν μια συνθετική εργασία με θέμα τη συνομιλία Σικελιανού-Μαβίλη στο ποιητικό πεδίο. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού και του διαδικτύου, θα κληθούν επίσης να αναζητήσουν περιπτώσεις λογοτεχνών, οι οποίοι έγραψαν ποίηματα στη μνήμη ποιητών ή πεζογράφων και να προβούν σε συγκρίσεις με το ποιήμα του Σικελιανού σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο ή τη μορφολογία τους. Τέλος, το αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως πηγή και στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Οι μαθητές, αφού διαβάσουν το ποίημα, θα κληθούν να ερευνήσουν τη δράση των Γαριβαλδινών κατά τον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 και τον Α΄ Βαλκανικό πόλεμο, αλλά και γενικότερα τον ρόλο των εθελοντικών σωμάτων στους πολέμους. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού και του διαδικτύου, θα κληθούν επίσης να αναζητήσουν περιπτώσεις λογοτεχνών, οι οποίοι στρατεύτηκαν εθελοντικά ή όχι, για να υπηρετήσουν την πατρίδα σε εμπόλεμη περίοδο. χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις του Στράτη Μυριβίλη, ο οποίος στρατεύτηκε εθελοντικά την εποχή των Βαλκανικών πολέμων και υποχρεωτικά στον Α΄ παγκόσμιο πόλεμο ("Η ζωή εν τάφω"), αλλά και του ποιητή Οδυσσέα Ελύτη, που στρατεύτηκε στον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο (΄Αξιον Εστί").