Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του μεγάλου αρχιτέκτονα και να μελετήσουν ομαδοσυνεργατικά την ιστορία της αρχιτεκτονικής από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι σήμερα, τα είδη αρχιτεκτονικής (αρχαϊκή, βυζαντινή, αναγεννησιακή, μπαρόκ, ροκοκό, art nouveau, μπαουχάουζ, μεταμοντέρνα, σύγχρονη, κ.ά.), εντοπίζοντας τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα του ανθρώπου, όπως: το Στόουνχεντζ στη Μ. Βρεταννία, τις Πυραμίδες της Αιγύπτου, το Ανάκτορο της Κνωσσού, την Πύλη των Λεόντων στις Μυκήνες, την Ακρόπολη των Αθηνών, το θέατρο της Επιδαύρου, το Κολοσσαίο στη Ρώμης, την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, κ.ά., ώστε να εξοικειωθούν με την τέχνη της αρχιτεκτονικής και να αντιληφθούν την αξία της, αλλά και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στην προστασία των μεγάλων επιτευγμάτων του ανθρώπινου πολιτισμού. Οι μαθητές μπορούν να επισκεφθούν τοποθεσίες με διάφορα έργα του Δημήτρη Πικιώνη που σώζονται μέχρι σήμερα, να τα φωτογραφίσουν οι ίδιοι ή να συλλέξουν φωτογραφίες τους από τις εγκυκλοπαίδειες, τα περιοδικά ή το διαδίκτυο και να τα εκθέσουν ή να επισκεφθούν διάφορες Εκθέσεις Αρχιτεκτονικού Έργου και να προσπαθήσουν να σχεδιάσουν και οι ίδιοι ένα έργο που τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.