Εγχειριδιον χημειας, 1895
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το βιβλίο αυτό (Β΄ μέρος) είναι η μετάφραση της 10ης έκδοσης του αντίστοιχου βιβλίου του Friedrich Rűdorff, που εκδόθηκε το 1893, και παρουσιάζει την «Οργανική Χημεία» ή την «Χημεία των ενώσεων του άνθρακα». Ο μεταφραστής Στέφανος Π. Εμμ. Γιαννόπουλος, ήταν καθηγητής της Χημείας και της Φυσικής στη σχολή των Ναυτικών Δοκίμων. Απευθύνονταν σε μαθητές του τότε Πρακτικού Λυκείου και άλλων Ανώτερων Σχολών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο δάσκαλος χωρίζει τους μαθητές του σε ομάδες των δύο ατόμων και τους δίνει τον χρόνο να φυλλομετρήσουν το συγκεκριμένο εγχειρίδιο της Οργανικής Χημείας και να καταγράψουν εντυπώσεις, τυχόν απορίες και συναισθήματα που τους προκαλεί. Στη συνέχεια τους ζητά να φυλλομετρήσουν το εγχειρίδιο της Ανόργανης Χημείας που γράφτηκε το 1840 από τον Λάνδερερ και να συγκρίνουν ομοιότητες και διαφορές αυτών των βιβλίων ως προς: α) τη γλώσσα του κειμένου, β) τα περιεχόμενα του βιβλίου, γ) την εικονογράφησή του, δ) τις πληροφορίες που δίνει για κάποια στοιχεία που οι ίδιοι θα επιλέξουν. Μετά θα αναζητήσουν στο διαδίκτυο ένα σύγχρονο σχολικό εγχειρίδιο του Λυκείου, που θα περιγράφει κι αυτό τις οργανικές ενώσεις και θα συγκρίνουν ομοιότητες και διαφορές αυτού του βιβλίου με τα δύο προηγούμενα ως προς: α) τη γλώσσα του κειμένου, β) τα περιεχόμενα του βιβλίου, γ) την εικονογράφησή του, δ) τις πληροφορίες που δίνει για κάποια στοιχεία που οι ίδιοι θα επιλέξουν. Επίσης τους παροτρύνει να επισκεφθούν συγκεκριμένες ιστοσελίδες που περιέχουν τρισδιάστατα μοντέλα χημικών στοιχείων και ενώσεων και να αξιολογήσουν τον νέο τρόπο παρουσίασης της επιστημονικής πληροφορίας και κατά πόσο αυτός ο τρόπος είναι ελκυστικός και κατανοητός σε σχέση με τις ασπρόμαυρες εικόνες των δύο παλαιότερων βιβλίων. Στο τέλος καλεί τις ομάδες σε ολομέλεια να παρουσιάσουν αυτές τις ομοιότητες και τις διαφορές στα τρία εγχειρίδια, να προσπαθήσουν να τις αιτιολογήσουν με βάση τα όσα γνωρίζουν για την εξέλιξη της επιστημονικής γνώσης, της γλώσσας και της παρουσίασης της επιστημονικής γνώσης με παιδαγωγικά κατάλληλο τρόπο. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι να «αξιολογήσουν» όλοι οι μαθητές τα τρία αυτά βιβλία με βάση τρία κριτήρια: α) ως προς την παιδαγωγική τους καταλληλότητα, β) ως προς την γλώσσα που χρησιμοποιούν και γ) ως προς τον ελκυστικό τρόπο παρουσίασης της επιστημονικής γνώσης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
1:30:00
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Περιήγηση σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες του διαδικτύου με τρισδιάστατα μοντέλα χημικών στοιχείων και ενώσεων.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5394
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
v1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Χημεία ChemistryΧημεία > Οργανική χημεία Organic chemistryΟργανική χημεία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη Technology and scienceΤεχνολογία και επιστήμη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Rudorff, Friedrich
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ