Σιμον Πασιεκα, ζωγραφος, "Smon"
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έργο του νέου και πρωτοπόρου Γερμανού ζωγράφου Simon Pasieka το οποίο εκτέθηκε στο μουσείο Φρυσίρα στην Αθήνα και μαζί με τα υπόλοιπα εκτιθέμενα έργα του μας εισάγει σε μια πρωτότυπη σύγχρονη εικαστική πρόταση. Ο Pasieka γεννήθηκε το 1967 στη Γερμανία. Σπούδασε (λαμβάνοντας πολλές υποτροφίες) στη Γερμανία και στη Γαλλία. Έχει παρουσιάσει τα έργα του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου. Μέσα στο έργο του Pasieka συνυπάρχει η ψυχρότητα του γερμανικού ρασιοναλισμού με τα χρώματα των Fauves, ένας κόσμος ρεαλισμού μαζί με έναν κόσμο ονείρου και ψευδαίσθησης. Οι κριτικοί το αξιολογούν ως αντανάκλαση του ασυνειδήτου και της φαντασίας του καλλιτέχνη και το θεωρούν ως μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική εικαστική πρόταση του μέλλοντος. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί την ανθρώπινη μορφή αλλά και τη φύση ενώ ο ίδιος χαρακτηρίζει τη ζωγραφική του ως "παραστατική". Ζητούμενό του είναι η επιδίωξη της ελευθερίας η οποία δεν υπακούει σε καμία φόρμα παρά μόνο στη φαντασία του καλλιτέχνη. Ο Pasieka είναι ένας νέος δημιουργός ο οποίος ήδη έχει ελκύσει το ενδιαφέρον συλλεκτών και κριτικών και δίνει πολλές υποσχέσεις για μελλοντική παραγωγή με πρωτοτυπία και ένα πολύ προσωπικό ύφος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μελετώντας το έργο του Σιμόν Πασιέκα φέρνουμε κατ' αρχή τους μαθητές σε επαφή με το έργο ενός νέου καλλιτέχνη ο οποίος βρίσκεται στα πρώτα στάδια της δημιουργικής διαδρομής του. Εάν οι μαθητές ελκυσθούν από το έργο και την πρότασή του, θα παροτρυνθούν να παρακολουθήσουν διαχρονικά την εξέλιξή του με όλα τα θετικά που συνεπάγεται η συνεχής επαφή τους,μέσω του Πασιέκα, με το χώρο της τέχνης. Μελετώντας το έργο του Πασιέκα με όρους συγχρονίας, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με έναν ακόμα θιασώτη της παραστατικής ζωγραφικής η οποία αν και είχε υποχωρήσει τη δεκαετία του '60 υπό την επήρεια αφαιρετικών προσεγγίσεων φαίνεται εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον να επανέρχεται και να προτιμάται εκ νέου από τους Ευρωπαίους δημιουργούς μια και είναι εύκολα κατανοητή και γι αυτό ιδιαίτερα δημοφιλής χωρίς να υστερεί σε εκφραστικές δυνατότητες. Μπορεί να σημειωθεί ο ανταγωνισμός και η πολεμική που αντιμετώπισε σε σχέση και με την εκ παραλλήλου εξέλιξη της φωτογραφίας. Με τη μελέτη παραστατικών έργων του Πασιέκα, μπορούν οι μαθητές να ασκηθούν στο να αναγνωρίζουν την απόλυτα αφαιρετική προσέγγιση από την παραστατική κι επίσης να διαπιστώσουν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες (αλλά και Μεσόγειοι) καλλιτέχνες, στο πλαίσιο της οικείας παράδοσης, τελικά λίγες φορές εγκατέλειψαν το μονοπάτι της εικονικής τεχνοτροπίας. Το γεγονός της σχέσης του καλλιτέχνη και η αγορά έργων του από νωρίς, από έναν συλλέκτη του μεγέθους του Φρυσίρα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείξει στους μαθητές το ρόλο που παίζουν οι συλλέκτες, τα μουσεία και γενικά το οργανωμένο εμπόριο της τέχνης στην ανάδειξη και στην πορεία ενός νέου δημιουργού. Τέλος, η έκθεση των πρωτοποριακών έργων του Πασιέκα (αλλά και άλλων νέων δημιουργών) από το ιδιωτικό μουσείο του Βλάση Φυσίρα, μπορεί να βοηθήσει να διδαχθούν τα παιδιά τον τρόπο λειτουργίας της σύγχρονης αγοράς τέχνης, τις δυνατότητες και τη συμβολή των ιδιωτών στην αναβάθμιση του καλλιτεχνικού προφίλ μιας πόλης αλλά και στην παιδεία των πολιτών της. Ίσως αυτές οι αναφορές να συμβάλουν στο να ωθήσουν τους μαθητές μας να επισκεφθούν ανάλογες δημόσιες ή ιδιωτικές άιθουσες τέχνης και μουσεία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5396
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ