Μελετώντας το έργο του Σιμόν Πασιέκα φέρνουμε κατ' αρχή τους μαθητές σε επαφή με το έργο ενός νέου καλλιτέχνη ο οποίος βρίσκεται στα πρώτα στάδια της δημιουργικής διαδρομής του. Εάν οι μαθητές ελκυσθούν από το έργο και την πρότασή του, θα παροτρυνθούν να παρακολουθήσουν διαχρονικά την εξέλιξή του με όλα τα θετικά που συνεπάγεται η συνεχής επαφή τους,μέσω του Πασιέκα, με το χώρο της τέχνης. Μελετώντας το έργο του Πασιέκα με όρους συγχρονίας, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με έναν ακόμα θιασώτη της παραστατικής ζωγραφικής η οποία αν και είχε υποχωρήσει τη δεκαετία του '60 υπό την επήρεια αφαιρετικών προσεγγίσεων φαίνεται εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον να επανέρχεται και να προτιμάται εκ νέου από τους Ευρωπαίους δημιουργούς μια και είναι εύκολα κατανοητή και γι αυτό ιδιαίτερα δημοφιλής χωρίς να υστερεί σε εκφραστικές δυνατότητες. Μπορεί να σημειωθεί ο ανταγωνισμός και η πολεμική που αντιμετώπισε σε σχέση και με την εκ παραλλήλου εξέλιξη της φωτογραφίας. Με τη μελέτη παραστατικών έργων του Πασιέκα, μπορούν οι μαθητές να ασκηθούν στο να αναγνωρίζουν την απόλυτα αφαιρετική προσέγγιση από την παραστατική κι επίσης να διαπιστώσουν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες (αλλά και Μεσόγειοι) καλλιτέχνες, στο πλαίσιο της οικείας παράδοσης, τελικά λίγες φορές εγκατέλειψαν το μονοπάτι της εικονικής τεχνοτροπίας. Το γεγονός της σχέσης του καλλιτέχνη και η αγορά έργων του από νωρίς, από έναν συλλέκτη του μεγέθους του Φρυσίρα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείξει στους μαθητές το ρόλο που παίζουν οι συλλέκτες, τα μουσεία και γενικά το οργανωμένο εμπόριο της τέχνης στην ανάδειξη και στην πορεία ενός νέου δημιουργού. Τέλος, η έκθεση των πρωτοποριακών έργων του Πασιέκα (αλλά και άλλων νέων δημιουργών) από το ιδιωτικό μουσείο του Βλάση Φυσίρα, μπορεί να βοηθήσει να διδαχθούν τα παιδιά τον τρόπο λειτουργίας της σύγχρονης αγοράς τέχνης, τις δυνατότητες και τη συμβολή των ιδιωτών στην αναβάθμιση του καλλιτεχνικού προφίλ μιας πόλης αλλά και στην παιδεία των πολιτών της. Ίσως αυτές οι αναφορές να συμβάλουν στο να ωθήσουν τους μαθητές μας να επισκεφθούν ανάλογες δημόσιες ή ιδιωτικές άιθουσες τέχνης και μουσεία.