Θανασης Μακρης, Αυτοπροσωπογραφια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο ζωγράφος Θανάσης Μακρής γεννήθηκε στην Καλαμάτα. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ Αθηνών με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές αλλά έχει παρουσιάσει και ατομικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Οι θεματικές του προτιμήσεις είναι κυρίως τοπία, πορτραίτα, γυμνά και σκηνές της οικογενειακής ζωής. Η αισθητική του, ειδικά σε ότι αφορά τα τοπία, συγγενεύει με αυτήν του Λύτρα, χωρίς να τον αντιγράφει. Θεωρείται καλλιτέχνης sui generis που υιοθετεί στην τεχνική του σε μεγάλο βαθμό την αφαίρεση και την λιτότητα δίχως να παραβλέπει το χαρακτηριστικό της αναπαραστατικότητας. Συνήθως επιλέγει μονόχρωμα φόντα, θερμά πηχτά χρώματα που κυριαρχούν, φαρδιά στιβαρή πινελιά. Η ανθρώπινη φιγούρα, ειδικά το πορτραίτο του, κυριαρχείται από τα στοιχεία του εξπρεσιονισμού και του ρεαλισμού ενώ στόχος είναι η αποκάλυψη και παρουσίαση του εσωτερικού κόσμου του αναπαριστώμενου. Τα τοπία του δεν έχουν σαν σκοπό να μας δώσουν την περιγραφόμενη εικόνα αλλά μάλλον την ψυχική σχέση του ζωγράφου με το χρώμα και τη ζωγραφική επιφάνεια. Δικαιούμενος να περιληφθεί στη λεγόμενη "γενιά του '80" της ελληνικής ζωγραφικής είχε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με ένα ανανεωμένο πιο "ανοιχτό" και "ελεύθερο" πρόγραμμα σπουδών στην ΑΣΚΤ, με νέους διδάσκοντες, νέους ορίζοντες που δεν απέκλειαν το νέο και το πρωτότυπο και έτυχε μεγάλης αποδοχής από τους νέους συλλέκτες και γκαλερίστες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μελετώντας τον βίο και το έργο του Θανάση Μακρή ερχόμαστε σε επαφή με έναν σημαντικό νέο Έλληνα ζωγράφο της "γενιάς του '80". Το έργο του, ως ένα βαθμό συγγενές με του Νίκου Λυτρα, περιλαμβάνει πορτραίτα, τοπία, γυμνά και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα λιτής αφαιρετικής αλλά πάντα αναπαραστατικής προσέγγισης του επιλεγμένου κάθε φορά θέματος. Οι μαθητές μπορούν να διακρίνουν τα αποτελέσματα της επιλογής έντονων θερμών χρωμάτων και στοιχείων ρεαλισμού και εξπρεσιονισμού. Επίσης μέσα από το έργο του μπορεί να μελετηθεί ο πορτραιτίστας που επιδιώκει να αναδείξει τον εσωτερικό κόσμο των προσώπων του και ο τοπιογράφος που πέραν από την απεικόνιση του χώρου επιδιώκει να αναδείξει τη σχέση του καλλιτέχνη με το χρώμα και με τη ζωγραφική επιφάνεια. Μελετώντας τον βίο και το έργο του Θανάση Μακρή, ερχόμαστε σε επαφή με ένα ζωγράφο της "γενιάς του '80" όπου στην ΑΣΚΤ είχαν αρχίσει τα προγράμματα σπουδών να γίνονται πιο ευέλικτα και πιο ανοικτά σε επιδράσεις από το εξωτερικό. Χωρίς να εγκαταλείπεται η ελληνικότητα της δουλειάς τους, υπήρχε μια θεματική προσθήκη με προβληματισμούς σχετικούς με τη φύση και το περιβάλλον. Επίσης είχαν αρχίσει να εξέρχονται πιο ολοκληρωμένοι καλλιτέχνες αφού με το πέρας των σπουδών έπρεπε να έχουν έτοιμη μια πλήρη πρόταση παρουσίασης. Αυτό συνετέλεσε στο να βρίσκουν από πολύ ενωρίς, οι εκπρόσωποι αυτής της "γενιάς" μεγάλη ανταπόκριση από συλλέκτες και γκαλερίστες γεγονός που συνεισέφερε στην αναβάθμιση του έργου τους αλλά και την ανανέωση του αισθητικού κριτηρίου του ευρύτερου κοινού.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5397
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ