Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως πηγή στο μάθημα της Ιστορίας, της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές μια πτυχή του γλωσσικού ζητήματος, να κατανοήσουν τη σημασία των αγώνων για την καθιέρωση της δημοτικής ως επίσημης γλώσσας και να δουν κριτικά τον Έλληνα φιλόλογο και λογοτέχνη Γιάννη Ψυχάρη, καθώς και να διαμορφώσουν μια σφαιρική εικόνα για την προσωπικότητα του Ελευθερίου Βενιζέλου και τη θέση του στο γλωσσικό ζήτημα. Μπορεί να δοθεί στους μαθητές φύλλο εργασίας σχετικό με το γλωσσικό ζήτημα, τις γλωσσικές ποικιλίες και τις μορφές της γλώσσας, όπως αυτές εκφράστηκαν την εποχή της διαμάχης καθαρευουσιάνων – δημοτικιστών και τους τίθενται σχετικά ερωτήματα: Τι σημαίνει ο όρος «γλωσσικό ζήτημα»; Ποια ήταν ή θέση του Βενιζέλου κι άλλων πολιτικών απέναντι στο γλωσσικό ζήτημα; Ποια ήταν η σχέση του Ελευθερίου Βενιζέλου με τον δημοτικιστή Γιάννη Ψυχάρη; Ποια είναι η άποψη του αρθρογράφου; κ.ά. Οι μαθητές μελετούν το άρθρο παράλληλα μ’ άλλα άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, αξιολογούν την επιχειρηματολογία τους, αποφαίνονται για το περιεχόμενό τους και παρουσιάζουν τα δικά τους επιχειρήματα με τη μορφή προσχεδιασμένου γραπτού ή προφορικού λόγου και καταλήγουν σε συμπεράσματα για το γλωσσικό ζήτημα και την εξέλιξή του από την ίδρυση του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους μέχρι και την δεκαετία του ’70 με την καθιέρωση της δημοτικής. Επιπρόσθετα, μπορεί να τους δοθεί φύλλο εργασίας δημιουργικής γραφής (επιστολή, email, άρθρο, ημερολόγιο), τα οποία θα γράψουν στη δημοτική αλλά και στην καθαρεύουσα.