Νεαρη χορευτρια απο την Αλγερια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο βλέπουμε μια νεαρή χορεύτρια από την Αλγερία. Το έργο είναι ασπρόμαυρο και ολόσωμο. Η Αλγερία κατοικήθηκε από τους Βέρβερους το 1000 π.χ., τον 7ο αιώνα άρχισε η αραβική κυριαρχία και τον 11ο αιώνα σακχαρικές φυλές εισέβαλαν και κατέστρεψαν τα πάντα. Οι Βέρβεροι αναγκάστηκαν να γίνουν πειρατές. Από το 16ο ως το 19ο αιώνα η χώρα υπήρξε κράτος των κουρσάρων και υπό οθωμανική κατοχή. Το 1830 άρχισε η γαλλική κατοχή. Η πρώτη λαϊκή εξέγερση κατά της ευρωπαϊκής κυριαρχίας πραγματοποιήθηκε την ημέρα ακριβώς που τελείωνε ο πόλεμος στην Ευρώπη, στις 8 Μαΐου 1945.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές της Γ΄Γυμνασίου στο μάθημα των εικαστικών, να κάνουν οπτική ανάλυση στο έργο του ανώνυμου καλλιτέχνη, να διερευνήσουν με την καθοδήγηση του/ της εκπαιδευτικού, το σχέδιο, τον τρόπο γραφής και να το συγκρίνουν με έργα καλλιτεχνών, που έχουν αναπαραστήσει γυναίκες από την Αλγερία. Προτείνεται να ανατρέξουν σε καλλιτέχνες όπως ο Πικάσο, ο Ρενουάρ, ο Μοντιλιάνι, ο Ντελακρουά, ο Ματίς κ.ά. και να αναρωτηθούν τα αίτια που κινητοποίησαν αυτούς τους καλλιτέχνες να απεικονίσουν θέματα και εικόνες από την Αλγερία, αλλά παράλληλα να κάνουν οπτική και συγκριτική ανάλυση.Λόγω της Αποικιοκρατικής πολιτικής έχουν υπάρξει αλλαγές στις χώρες που έχουν γίνει αποικίες, αλλαγές σε πολιτικό, θρησκευτικό, κοινωνικό επίπεδο. Προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν στο μάθημα της Ιστορίας την ενότητα 15 "Αποικιοκρατία και αποικοιακοί ανταγωνισμοί" στο βιβλίο της Γ' Γυμνασίου, να εξερευνήσουν τα αίτια αλλά και τα αποτελέσματα αυτής της αποικιοκρατικής πολιτικής. Στο μάθημα της Μουσικής σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό οι μαθητές προτείνεται να εξερευνήσουν τη μουσική της Αλγερίας σε συνδυασμό με το χορό, αλλά και τις παραδόσεις της. Αρκετοί συγγραφείς έχουν αναφορές στην Αλγερία, ή έχουν Αλγερινή καταγωγή, όπως ο Μορίς Ατιά, ο Καμύ, κ.α. Οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου θα μπορούσαν να διαβάσουν το Ξένο του Καμύ και να καταγράψουν τις σκέψεις τους φτιάχνοντας ένα έργο ή ένα μικρό Ιστορικό Ντοκιμαντέρ ή μια αναπαράσταση του "Ξένου" του Καμύ, δημιουργώντας το Σενάριο και τους διαλόγους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5405
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα Non-Christian ReligionsΜη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Ισλάμ IslamΙσλάμ
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικοί πολιτισμοί Musical culturesΜουσικοί πολιτισμοί
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Θέατρο και άλλες Τέχνες Theater and other forms of ArtΘέατρο και άλλες Τέχνες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Διαλογικά κείμενα Dialogical textsΔιαλογικά κείμενα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Επιστήμη και Ανακαλύψεις Science and DiscoveriesΕπιστήμη και Ανακαλύψεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ