Παπαφης Ιωαννης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Απεικόνιση του Μακεδόνα μεγαλέμπορου και εθνικού ευεργέτη, Ιωάννη Παπάφη (Θεσσαλονίκη, 1792 – Μάλτα, 1886), που καταγόταν από εύπορη οικογένεια της Θεσσαλονίκης. Έλαβε ικανοποιητική μόρφωση και μετά τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα του ταξίδεψε στην Αλεξάνδρεια και στη Μάλτα, όπου παρέμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του. Άτεκνος και έχοντας δημιουργήσει μια τεράστια περιουσία, τη διέθεσε για εθνικοκοινωνικούς σκοπούς και για αυτό θεωρείται μέγας εθνικός ευεργέτης. Ενίσχυσε με μεγάλα χρηματικά ποσά την Επανάσταση του 1821, παρείχε οικονομική βοήθεια την εποχή της διακυβέρνησης του Ι. Καποδίστρια, προσέφερε χρήματα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, ήταν από τους πρώτους που αγόρασαν μετοχές της Εθνικής Τράπεζας, ενίσχυσε οικονομικά το Πανεπιστήμιο Αθηνών καθώς και μια σειρά από ορφανοτροφεία. Τιμήθηκε με το Βραβείο Εθνικής Ευγνωμοσύνης για τις αγαθοεργίες του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας με σκοπό να αναδειχθεί η σημασία της φιλανθρωπίας και της αγαθοεργίας. Στην Ελλάδα οι μεγάλοι εθνικοί ευεργέτες διαδραμάτισαν σπουδαίο ρόλο στην ανασυγκρότηση της χώρας. Οι μαθητές θα αναρωτηθούν, εάν η προσφορά των μεγάλων εθνικών ευεργετών φανερώνει έλλειψη κρατικών δομών και επαρκούς χρηματοδότησης. Ποια είναι τα έργα που ολοκληρώθηκαν με την οικονομική συνδρομή των ανθρώπων αυτών, σε ποιες περιόδους παρατηρείται εντονότερα το φαινόμενο και εάν απαντάται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, θα αναζητήσουν στοιχεία για την αναγνώριση της προσφοράς των ευεργετών εκ μέρους του επίσημου ελληνικού κράτους αλλά και από τους ίδιους τους Έλληνες. Σέβονται όσα δημιουργήθηκαν από αγαθοεργίες ή μήπως δεν γνωρίζουν ούτε την ύπαρξή τους; Ποια συμπεράσματα απορρέουν από τα δεδομένα που θα προκύψουν για το θέμα της ευεργεσίας και της ευγνωμοσύνης; Πώς ερμηνεύεται η ανιδιοτελής προσφορά προς την πατρίδα και σε ποιες περιόδους εντείνεται η επιθυμία αυτή; Τέλος, οι μαθητές θα «υιοθετήσουν», με σκοπό τη μελέτη, ένα ευεργέτημα (ίδρυμα, οικοδόμημα ή ακόμα και υποτροφία) και θα ερευνήσουν την ιστορία του και την πορεία του μέσα στην ελληνική κοινωνία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5431
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Μποζίνη Θεοδώρα
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Ψυχογυιού Ευαγγελία
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ