Βυζαντιος Περικλης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Γελοιογραφία του Ευθύμιου Παπαδημητρίου, στην οποία απεικονίζεται ο διακεκριμένος Έλληνας μεταϊμπρεσιονιστής ζωγράφος, Περικλής Βυζάντιος (Αθήνα, 1893-Αθήνα, 1972). Αποτυπώνεται ως μια μορφή με κυβιστικά και αφαιρετικά στοιχεία, «σκοτεινή» και με θλιμμένο βλέμμα, να καπνίζει και να αποπνέει έναν αέρα παρακμής και ψυχικής κόπωσης. Ο Περικλής Βυζάντιος ήταν γόνος παλιάς φαναριώτικης οικογένειας και γιος του Κωνσταντίνου Βυζάντιου, αξιωματικού του πυροβολικού. Ακολούθησε τον ελληνικό στρατό στη Μικρά Ασία, κατά την περίοδο 1921 – 1922, ως πολεμικός ζωγράφος. Το 1922 ήταν ο επίσημος σκιτσογράφος της Δίκης των Έξι και μερικά σκίτσα του δημοσιεύτηκαν στον αθηναϊκό τύπο. Ο Περικλής Βυζάντιος κατέχει μια ξεχωριστή θέση ανάμεσα στους ζωγράφους της εποχής του και της γενιάς του τόσο για την ευρεία γνώση της τέχνης του και των ποικίλων πνευματικών του ενδιαφερόντων όσο και γιατί άσκησε θετική επίδραση στα καλλιτεχνικά δρώμενα της εποχής του. Ο δημιουργός της γελοιογραφίας, Ευθύμιος Παπαδημητρίου (Αθήνα, 1895 – Αθήνα, 1958), ήταν Έλληνας ζωγράφος και χαράκτης. Ασχολήθηκε με το σκίτσο και την πολιτική γελοιογραφία. Θεωρείται από τους πρωτοπόρους της ελληνικής χαρακτικής, γιατί μαζί με τον ομότεχνό του Νίκο Βεντούρα, δημιούργησε χαρακτικά σε κυβιστικό και αφαιρετικό ύφος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν έναν Έλληνα ζωγράφο, τον Περικλή Βυζάντιο, και έναν Έλληνα χαράκτη, τον Ευθύμιο Παπαδημητρίου. Οι μαθητές θα αναζητήσουν αντιπροσωπευτικά έργα του Π. Βυζάντιου, θα συγκεντρώσουν τα χαρακτηριστικά του ιμπρεσιονισμού και του μεταϊμπρεσσιονισμού και θα αποτυπώσουν τα συμπεράσματά τους για την καλλιτεχνική ταυτότητα του ζωγράφου. Εντοπίζονται ιδιαίτερα στοιχεία που να αποκαλύπτουν μια αίσθηση ελληνικότητας στα έργα του, όπως προσπάθησε ο ίδιος να αποδώσει; Στη συνέχεια, θα ασχοληθούν με την ίδια τη γελοιογραφία του Βυζάντιου, έργο του Ευθύμιου Παπαδημητρίου, αξιόλογου χαράκτη του 20ού αιώνα. Πώς αποδίδεται ο ζωγράφος και πού αποσκοπούσε ίσως μια τέτοιου είδους απεικόνιση;


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5447
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Παπαδημητρίου Ευθύμιος
δημιουργία: Μποζίνη Θεοδώρα
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Ψυχογυιού Ευαγγελία
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ