Διαμαντοπουλος Διαμαντης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του Διαμαντή Διαμαντόπουλου (Μαγνησία Μικράς Ασίας, 1914 – Αθήνα, 1995). Ο Διαμαντόπουλος, ένας ευφυής καλλιτέχνης ζωγράφος, μια από τις πιο ιδιάζουσες φυσιογνωμίες της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τον Δημήτριο Μπισκίνη και τον Κωνσταντίνο Παρθένη. Τη ζωή και την τέχνη του χαρακτηρίζουν έντονες εσωτερικές ψυχικές συγκρούσεις, μακροχρόνιες απουσίες και δυναμικές επανεμφανίσεις. Ο προσανατολισμός του προς την ευρωπαϊκή μοντέρνα τέχνη συνδυάστηκε με ένα έντονο ενδιαφέρον για την παραδοσιακή και τη λαϊκή τέχνη. Ο Διαμαντόπουλος κατόρθωσε να δημιουργήσει προσωπικό έργο, το οποίο, αν και εμπεριέχει στοιχεία φωβ, σουρεαλιστικά, εξπρεσιονιστικά και νεοπαραστατικά, δεν κατατάσσεται σε κανένα από τα συγκεκριμένα ρεύματα, αλλά καλλιτεχνικά και θεωρητικά ανήκε στην περίφημη «Γενιά του Τριάντα», παρά το ότι διαφοροποίησε τη δουλειά του από τις επιταγές της.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το μαθησιακό αυτό αντικείμενο, οι μαθητές: 1. Να αναφερθούν στον βίο του Διαμαντή Διαμαντόπουλου. 2. Να καταγράψουν εκθέσεις του Διαμαντή Διαμαντόπουλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 3. Να συγκεντρώσουν πίνακες του ζωγράφου και να προσδιορίσουν τη θεματολογία τους. 4. Να εξετάσουν τη σχέση του Διαμαντόπουλου με το περιοδικό «Η Διάπλασις των Παίδων» και τη λογοτεχνία γενικότερα. Τις εργασίες τους αυτές να ενσωματώσουν οι μαθητές ως ενότητες σε ενιαίο πολυτροπικό έντυπο ή ψηφιακό κείμενο, στο οποίο μεταξύ άλλων θα ενσωματώσουν και το μαθησιακό αντικείμενο, προσθέτοντάς του κατάλληλη λεζάντα. 5. Επιπροσθέτως, επειδή έχει γραφεί ότι το έργο του Διαμαντόπουλου, αν και εμπεριέχει στοιχεία φωβ, σουρεαλιστικά, εξπρεσιονιστικά και νεοπαραστατικά (ένταξη των μορφών σε γεωμετρικά σχήματα), δεν κατατάσσεται σε κανένα από τα συγκεκριμένα ρεύματα και προκειμένου να κατανοήσουν την κριτική αυτή οι μαθητές, προτείνεται να τους ανατεθεί η αναζήτηση πληροφοριών αναφορικά με την τεχνοτροπία των κινημάτων αυτών, ώστε στη συνέχεια να επιχειρήσουν αφενός να τα εντοπίσουν στους πίνακες του ζωγράφου, αφετέρου να τα συνδέσουν με τις σπουδές του και τους δασκάλους του. 6. Τέλος, και με αφορμή την ένταξη του Διαμαντόπουλου στη γενιά του ‘30, προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν και άλλες ηγετικές μορφές στο εικαστικό πεδίο, για παράδειγμα τους: Φώτη Κόντογλου, Γιάννη Τσαρούχη, Νίκο Εγγονόπουλο, Σπύρο Βασιλείου, Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα, Γιάννη Μόραλη και να αναζητήσουν τις πηγές έμπνευσής τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5451
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Κείμενα σχολιαστικά / γνώμης Comment / opinion textsΚείμενα σχολιαστικά / γνώμης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ