Με αφορμή το μαθησιακό αυτό αντικείμενο, οι μαθητές: 1. Να αναφερθούν στον βίο του Διαμαντή Διαμαντόπουλου. 2. Να καταγράψουν εκθέσεις του Διαμαντή Διαμαντόπουλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 3. Να συγκεντρώσουν πίνακες του ζωγράφου και να προσδιορίσουν τη θεματολογία τους. 4. Να εξετάσουν τη σχέση του Διαμαντόπουλου με το περιοδικό «Η Διάπλασις των Παίδων» και τη λογοτεχνία γενικότερα. Τις εργασίες τους αυτές να ενσωματώσουν οι μαθητές ως ενότητες σε ενιαίο πολυτροπικό έντυπο ή ψηφιακό κείμενο, στο οποίο μεταξύ άλλων θα ενσωματώσουν και το μαθησιακό αντικείμενο, προσθέτοντάς του κατάλληλη λεζάντα. 5. Επιπροσθέτως, επειδή έχει γραφεί ότι το έργο του Διαμαντόπουλου, αν και εμπεριέχει στοιχεία φωβ, σουρεαλιστικά, εξπρεσιονιστικά και νεοπαραστατικά (ένταξη των μορφών σε γεωμετρικά σχήματα), δεν κατατάσσεται σε κανένα από τα συγκεκριμένα ρεύματα και προκειμένου να κατανοήσουν την κριτική αυτή οι μαθητές, προτείνεται να τους ανατεθεί η αναζήτηση πληροφοριών αναφορικά με την τεχνοτροπία των κινημάτων αυτών, ώστε στη συνέχεια να επιχειρήσουν αφενός να τα εντοπίσουν στους πίνακες του ζωγράφου, αφετέρου να τα συνδέσουν με τις σπουδές του και τους δασκάλους του. 6. Τέλος, και με αφορμή την ένταξη του Διαμαντόπουλου στη γενιά του ‘30, προτείνεται οι μαθητές να μελετήσουν και άλλες ηγετικές μορφές στο εικαστικό πεδίο, για παράδειγμα τους: Φώτη Κόντογλου, Γιάννη Τσαρούχη, Νίκο Εγγονόπουλο, Σπύρο Βασιλείου, Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα, Γιάννη Μόραλη και να αναζητήσουν τις πηγές έμπνευσής τους.