Έλληνας εμπορος της Κωνσταντινουπολης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει Έλληνα έμπορο της Κωνσταντινούπολης στα τέλη του 16ου αιώνα. Η εικόνα είναι παρμένη από το βιβλίο "Costumes anciens et modernes" (γαλλική επανέκδοση του 1860) ή στον αυθεντικό τίτλο Habiti antichi et moderni di tutto il Mondo" του Cesare Vecellio, όπου παρουσιάζονται σε γκραβούρες ενδυμασίες από όλον τον κόσμο από πολλές εθνικές και κοινωνικές ομάδες. Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ιστορικό ντοκουμέντο απεικόνισης ενδυμασίας Έλληνα εμπόρου από την Πόλη στα τέλη του 16ου αιώνα όπως την αποτύπωσε ο Cesare Vecellio. Ο Vecellio ήταν ζωγράφος και αδελφός του διάσημου ζωγράφου TItian από τη Βενετία. Μέσα από τα έργα του προσπάθησε με εντυπωσιακό τρόπο να παρουσιάσει τη μόδα της εποχής σε πολλές περιοχές και από πολλές εθνικότητες με υπερβολή τονίζοντας το εξωτικό και διαφορετικό ενώ συνέβαλλε πολύ στη δημιουργία της μόδας του τουρκο- μπαρόκ στη Δύση(16ος αιώνας).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με έναν Έλληνα έμπορο της Πόλης του 16ου αιώνα. Σε πρώτο επίπεδο οι μαθητές μέσω έρευνας εργασίας και σε ομάδες μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο των Ελλήνων εμπόρων της Πόλης εκείνης της περιόδου. Επίσης μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και για τον τρόπο ζωής τους ως υπόδουλοι Έλληνες- χριστιανοί της εποχής. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλα πορτραίτα εμπόρων της εποχής αλλά και από άλλες εποχές και να τα συγκρίνουν μεταξύ τους. Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν επίσης στο μάθημα της Ιστορίας αλλά και της Αισθητικής Αγωγής να προβούν σε ενσυναισθητική πολυτροπική ανάλυση της εικόνας του εμπόρου και με τη βοήθεια κατάλληλου φύλλου εργασίας δοσμένου από τον εκπαιδευτικό να αναλύσουν την προσωπικότητά και το έργο του του όπως αυτή αναδεικνύεται από την εικόνα. Η εικόνα άλλωστε προκαλεί μέτριου βαθμού συναισθηματικό δέσιμο με το θεατή και οδηγεί ανάλογα με το βαθμό λεπτομέρειας και τροπικότητάς του σε πολυποίκιλα συναισθήματα ταύτισης ή και απομάκρυνσης. Τέλος οι μαθητές μπορούν να υποδυθούν οι ίδιοι τον Έλληνα έμπορο της εποχής σε παιχνίδι ρόλων και να διηγηθούν φανταστικές ή πραγματικές ιστορίες από τις περιπέτειές του στην Ανατολή της εποχής εκείνης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5458
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ