Η εικόνα μπορεί να λειτουργήσει στη διδασκαλία ως έναυσμα/κίνητρο, προκειμένου να διατυπώσουν οι μαθητές ερευνητικά ερωτήματα. Παρατηρούν την εικόνα, τους δίνονται κάποιες πληροφορίες γι’ αυτό που απεικονίζει και καλούνται από τον εκπαιδευτικό να διατυπώσουν ερωτήματα προς διερεύνηση σχετικά με αυτό που παρατηρούν. Π.χ. διατυπώνονται ερωτήματα του τύπου: “Πώς ήταν σχεδιασμένη η πολιορκητική μηχανή;”, “Ποια ήταν η διαδικασία κατασκευής της;”, “Ποιες είναι οι αρχές της λειτουργίας της”, “Ποια ήταν η χρησιμότητα της;”, “Ποια είναι η ιστορική εξέλιξη των πολεμικών μηχανών”; Χωρίζονται οι μαθητές σε ομάδες και κάθε μία αναλαμβάνει να απαντήσει σε ένα ερευνητικό ερώτημα. Αναζητούν πληροφορίες από διάφορες πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.