Νεαρη ευγενης απο τη Μακεδονια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει νεαρή γυναίκα της ευγενούς τάξης από τη Μακεδονία του 16ου αιώνα μ.χ. με παραδοσιακή πλούσια φορεσιά. Η εικόνα είναι παρμένη από το βιβλίο "Costumes anciens et modernes" (γαλλική επανέκδοση του 1860) του Cesare Vecellio ή στον αυθεντικό τίτλο Habiti antichi et moderni di tutto il Mondo", όπου παρουσιάζονται σε γκραβούρες παραδοσιακές ενδυμασίες από πολλές εθνικές και κοινωνικές ομάδες του τότε γνωστού κόσμου. Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ιστορικό ντοκουμέντο απεικόνισης ενδυμασίας Ελληνίδα της ευγενούς τάξης από τη Μακεδονία στα τέλη του 16ου αιώνα όπως την αποτύπωσε ο Cesare Vecellio (1530 -1601 περίπου) που ήταν ζωγράφος και αδελφός του διάσημου ζωγράφου TItian από τη Βενετία. Μέσα από τα έργα του προσπάθησε με εντυπωσιακό τρόπο να παρουσιάσει τη μόδα της εποχής σε πολλές περιοχές και από πολλές εθνικότητες με υπερβολή τονίζοντας το εξωτικό και διαφορετικό ενώ συνέβαλλε πολύ στη δημιουργία της μόδας του τουρκο- μπαρόκ στη Δύση (16ος αιώνας).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με μια Ελληνίδα ευγενή της Μακεδονίας του 16ου αιώνα, της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Σε πρώτο επίπεδο οι μαθητές μέσω ομάδων από έρευνα εργασίας μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για το ντύσιμο, τη ζωή και το έργο των Ελληνίδων ευγενών εκείνης της περιόδου. Επίσης μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και για τον τρόπο ζωής τους αλλά και τη συμβολή τους στην επιβίωση του Ελληνισμού αυτή τη δύσκολη περίοδο. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλες εικόνες ευγενών της εποχής αλλά και από άλλες εποχές και να τις συγκρίνουν μεταξύ τους. Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν επίσης στο μάθημα της Ιστορίας αλλά και της Αισθητικής Αγωγής να προβούν σε ενσυναισθητική πολυτροπική ανάλυση της εικόνας μέσα από κατάλληλο ερωτηματολόγιο και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού από κατάλληλο φύλλο εργασίας να αναλύσουν την προσωπικότητά και το έργο των Ελλήνων ευγενών της ιστορικής περιόδου και σε αντιδιαστολή με τη ζωή των απλών γυναικών της Μακεδονίας ή γενικότερα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας την ίδια ιστορική περίοδο. Η εικόνα άλλωστε προκαλεί μέτριου βαθμού συναισθηματικό δέσιμο με το θεατή και οδηγεί ανάλογα με το βαθμό λεπτομέρειας και τροπικότητάς του σε πολυποίκιλα συναισθήματα ταύτισης ή και απομάκρυνσης. Τέλος μέσα από παιχνίδι ρόλων οι μαθητές μπορούν να υποδυθούν οι ίδιοι τους Έλληνες ευγενείς της εποχής ενώ μπορούν να παρουσιασουν στο σχολείο συγκριτική μελέτη της θέσης της Ελληνίδας και γενικότερα της γυναίκας κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής περιόδου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5476
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ