Με το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με μια Ελληνίδα ευγενή της Μακεδονίας του 16ου αιώνα, της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Σε πρώτο επίπεδο οι μαθητές μέσω ομάδων από έρευνα εργασίας μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για το ντύσιμο, τη ζωή και το έργο των Ελληνίδων ευγενών εκείνης της περιόδου. Επίσης μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και για τον τρόπο ζωής τους αλλά και τη συμβολή τους στην επιβίωση του Ελληνισμού αυτή τη δύσκολη περίοδο. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλες εικόνες ευγενών της εποχής αλλά και από άλλες εποχές και να τις συγκρίνουν μεταξύ τους. Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν επίσης στο μάθημα της Ιστορίας αλλά και της Αισθητικής Αγωγής να προβούν σε ενσυναισθητική πολυτροπική ανάλυση της εικόνας μέσα από κατάλληλο ερωτηματολόγιο και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού από κατάλληλο φύλλο εργασίας να αναλύσουν την προσωπικότητά και το έργο των Ελλήνων ευγενών της ιστορικής περιόδου και σε αντιδιαστολή με τη ζωή των απλών γυναικών της Μακεδονίας ή γενικότερα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας την ίδια ιστορική περίοδο. Η εικόνα άλλωστε προκαλεί μέτριου βαθμού συναισθηματικό δέσιμο με το θεατή και οδηγεί ανάλογα με το βαθμό λεπτομέρειας και τροπικότητάς του σε πολυποίκιλα συναισθήματα ταύτισης ή και απομάκρυνσης. Τέλος μέσα από παιχνίδι ρόλων οι μαθητές μπορούν να υποδυθούν οι ίδιοι τους Έλληνες ευγενείς της εποχής ενώ μπορούν να παρουσιασουν στο σχολείο συγκριτική μελέτη της θέσης της Ελληνίδας και γενικότερα της γυναίκας κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής περιόδου.