Η Βαπτιση
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αγιογραφία του Νικολάου Κουτούνη, ταλαντούχου εκπροσώπου της Επτανησιακής Σχολής, με επιρροές από την ευρωπαϊκή (δυτική) τέχνη. Αναπαριστά τη βάπτιση του Ιησού. Ο Κουτούνης γεννήθηκε το 1767 στη Ζάκυνθο και έφυγε από τη ζωή το 1834. Το 1788 χειροτονήθηκε ιερέας στον ναό του Ευαγγελισμού στη Ζάκυνθο. Αργότερα έγινε μέλος της Φιλικής Εταιρείας. Τον Μάιο του 1821 εξορίστηκε από τους Άγγλους για λίγους μήνες σε νησάκι κοντά στην Κεφαλλονιά. Έργα του από τέμπλα εκκλησιών (Αγίων Αναργύρων και Αγίου Γεωργίου Κυπριάνας) φυλάσσονται σήμερα στο Μουσείο της Ζακύνθου. Προσωπογραφίες του βρίσκονται σε συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης Αθηνών, του Μουσείου Μπενάκη, του Τελλόγλειου Ιδρύματος της Θεσσαλονίκης. Ο Νικόλαος Κουτούνης μαζί με τον Νικόλαο Κουτούζη θεωρούνται θεμελιωτές της κοσμικής ζωγραφικής - και ιδιαίτερα της προσωπογραφίας - στα Επτάνησα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο Κουτούνης είναι ζωγράφος της Επτανησιακής σχολής, αισθητικού ρεύματος, που άκμασε στα Επτάνησα κυρίως από τα μέσα του 17ου ως τα μέσα του 19ου αιώνα. Ήταν εποχές κατά τις οποίες πολλοί Κρήτες ζωγράφοι εγκαθίσταντο στο Ιόνιο, ενώ είχαν αναπτυχθεί - λόγω της ενετικής, γαλλικής και αγγλικής κατοχής - σχέσεις με τη Δύση. Έτσι, οι Έλληνες ζωγράφοι δέχθηκαν την επιρροή του ιταλικού μπαρόκ και της φλαμανδικής ζωγραφικής, με αποτέλεσμα η απεικόνιση του χώρου - και των μορφών σε αυτόν - να είναι σαφώς τρισδιάστατη, το κοσμικό στοιχείο να επιβληθεί στο θρησκευτικό, το λάδι και ο μουσαμάς να αντικαταστήσουν το αυγό και το ξύλο. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο στο μάθημα των Θρησκευτικών όσο και στο μάθημα των Εικαστικών, για να παρουσιαστεί μια καλλιτεχνική τάση με πολύ αξιόλογους εκπροσώπους και εξαιρετικές δημιουργίες. Η σύγκριση με την θρησκευτική τέχνη, που άκμασε κατά τους βυζαντινούς χρόνους ή ακόμη με την αντίστοιχη της Ευρώπης, θα δημιουργήσει κίνητρα για έρευνα και κατανόηση δύο διαφορετικών αντιλήψεων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5479
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Kantounis Nikolaos, Καντούνης Νικόλαος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ