Παναγιωτιδου Πολυμνια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εικόνα και κείμενο που αναφέρεται με συντομία στη ζωή και την ιδιότητα της πρώτης γυναίκας φαρμακοποιού στην Ελλάδα. Η φωτογραφία (τσιγκογραφία) της Πολύμνιας Παναγιωτίδου εμπεριέχεται στις σελίδες του Ημερολογίου Σκόκου (Ημερολόγιον Σκόκου, Τόμ. 15, Αρ. 0 ,1900, σελ. 224), μαζί με ένα σύντομο βιογραφικό, το οποίο μας πληροφορεί ότι είναι η πρώτη «Ελληνίς διδάκτωρ της Φαρμακευτικής». Το Ημερολόγιον Σκόκου συνήθιζε να αναδεικνύει τις γυναίκες που πρώτευσαν σε κάποιον τομέα. Η Πολύμνια Παναγιωτίδου κατάγεται από τα Κόμανα (Τοκάτ) του Μικρασιατικού Πόντου από όπου μετοίκησε στην Αθήνα όπου έκανε τις εγκύκλιες σπουδές της στο Αρσάκειο. Αρχικά πήρε τον τίτλο της πρωτοβάθμιας διδασκάλισσας και στη συνέχεια σπούδασε Φαρμακευτική. Το 1900 ήταν η πρώτη Ελληνίδα γυναίκα που πήρε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος φαρμακοποιού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία της Πολύμνιας Παναγιωτίδου —όπως επίσης και το σύντομο κείμενο που τη συνοδεύει— θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη – ερευνητική εργασία αναφορικά με τις γυναίκες που διακρίθηκαν π.χ. στην επιστήμη, την τέχνη, την πολιτική και κοινωνική ζωή της χώρας. Είναι αξιέπαινη η επιλογή του Ημερολογίου Σκόκου να προβάλλει γενικότερα το έργο των γυναικών που υπήρξαν πρωτοπόρες σε μια περίοδο που ήταν αρκετά δύσκολη και για τους άνδρες. Οι μαθητές θα μπορούσαν να συλλέξουν στοιχεία για αντίστοιχες περιπτώσεις. Θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί και ως υλικό εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ φάση του φιλολογικού πρότζεκτ «Τα φύλα στη λογοτεχνία». Τέλος στην αισθητική αγωγή, η εικόνα (τσιγκογραφία) θα μπορούσε να μελετηθεί ως τεχνική των γραφικών τεχνών. Η τσιγκογραφία ανήκει στη γενική κατηγορία της αναγλυφοτυπίας / υψιτυπίας, γιατί τυπώνεται ό,τι εξέχει από τη μεταλλική επιφάνεια. Ως τεχνική κυριάρχησε στις εικονογραφήσεις εντύπων σε ολόκληρη την Ευρώπη κατά τον 19ο αιώνα, λόγω χαμηλού κόστους, και έπληξε τις υπόλοιπες μεθόδους χαρακτικής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5494
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Έκθεση σχολικού τύπου School essayΈκθεση σχολικού τύπου
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ