Το εν λόγω δημοσίευμα έχει τόσο λογοτεχνικό όσο και ιστορικό ενδιαφέρον. Μπορεί να διανεμηθεί σε αντίγραφα στους μαθητές στο πλαίσιο συζήτησης σχετικά με τον ρόλο των πνευματικών ανθρώπων και την ανάγκη παρέμβασής τους στα μεγάλα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Το αντιπολεμικό του περιεχόμενο και ο διαχρονικός χαρακτήρας του μηνύματος θα επέτρεπαν την προσέγγισή του παράλληλα με άλλα κείμενα ανάλογου ενδιαφέροντος, όπως π.χ. την παθολογία του πολεμου του Θουκυδίδη (3.82-83), ώστε να αναδειχθούν αναλογίες σε αρκετές επισημάνσεις των συντακτών των κειμένων. Οι μαθητές θα παρωθηθούν να παρατηρήσουν τον τόνο, το προτρεπτικό ύφος, τις κοινές παρατηρήσεις αλλά και τη διάθεση ανάδειξης των πανανθρώπινων αξιών και να συνδυάσουν τα στοιχεια αυτά με την ιστορική συγκυρία. Το κέιμενο μπορεί επιπλέον να μελετηθεί με τη μορφή ιστορικού παραθέματος σε διδακτική περίσταση σχετική με τις συνέπειες του Α΄ ΠΠ και τη διαμόρφωση του μεσοπολεμικού κλίματος. Στην περίπτωση αυτή θα αξιοποιηθεί ως πηγή για την ερμηνεία της διαμόρφωσης του κλίματος αμφισβήτησης και κόπωσης, που συνδέονται με ορισμένα χαρακτηριστικά της Ευρώπης του μεσοπολέμου (πασιφισμός, υπερρεαλισμός στην τέχνη, η λέγόμενη "μπελ επόκ").