Κωνσταντινος Καναρης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χαρακτικό που απεικονίζει τον Κωνσταντίνο Κανάρη. Ο Κωνσταντίνος Κανάρης (Ψαρά 1793 – Αθήνα 1877) ήταν από τις πιο σημαντικές μορφές του ναυτικού αγώνα κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και μετέπειτα ναύαρχος και πολιτικός (ο οποίος διετέλεσε και πρωθυπουργός της Ελλάδας). Κατά τη διάρκεια της επανάστασης θεωρήθηκε ένας από τους σημαντικότερους ήρωες του ελληνικού αγώνα, με τη φήμη του να απλώνεται σε όλη την Ευρώπη όταν με το πυρπολικό του ανατίναξε, τον Ιούνιο του 1922, τη ναυαρχίδα του Τούρκου επικεφαλής της σφαγής της Χίου, ως αντίποινα για τη σφαγή των κατοίκων του νησιού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, σε συνδυασμό με άλλο οπτικό υλικό και κείμενα σχετικά με την επαναστατική δράση του Κανάρη, στο μάθημα της Ιστορίας και συγκεκριμένα σε θεματικές διδασκαλίες σχετικές με την επανάσταση και τους ήρωες του 1821. Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί σε αντίστοιχης θεματολογίας ερευνητικές εργασίες, διαθεματικές διδασκαλίες και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, καθώς και ως οπτικό υλικό στη σχολική εορτή της 25ης Μαρτίου. Προτείνεται να αναζητηθούν και άλλες προσωπογραφίες ηρώων της επανάστασης, καθώς και ζωγραφικά έργα που σχετίζονται με τη δράση του Κανάρη, όπως ο πίνακας «Η σφαγή της Χίου» του Ευγένιου Ντελακρουά (Μουσείο Λούβρου) και «Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη» του Νικηφόρου Λύτρα (Πινακοθήκη Αβέρωφ, Μέτσοβο). Επιπλέον, υπάρχουν πολλά πορτραίτα του Κανάρη (τόσο από Έλληνες, όσο και από Ευρωπαίους συγχρόνους του ζωγράφους/χαράκτες) που μπορούν να αναλυθούν από τους μαθητές, ρίχνοντας φως στην προσωπικότητα και τα χαρακτηριστικά του αγωνιστή. Για την κατανόηση της επίδρασης που είχε η αγωνιστική του δράση, εμπνέοντας όχι μόνο τους επαναστατημένους Έλληνες αλλά και τη ρομαντική Ευρώπη, θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν ποιήματα που έχουν γραφτεί με αφορμή τη δράση του. Στον Κανάρη αφιέρωσαν, μεταξύ άλλων, ποιήματα τους ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης, ο Αλέξανδρος Πάλλης, ο Κώστας Καρυωτάκης, ο Αλέξανδρος Δουμάς και ο Βίκτωρας Ουγκώ.
Επίσης, η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών (ως οπτικό υλικό στη διδασκαλία θεμάτων, μεθόδων και στυλ της χαρακτικής) ή σε διαθεματικά πολιτιστικά προγράμματα και ερευνητικές εργασίες σχετικά με τις προσωπογραφίες ηρώων της Επανάστασης και την Ελληνική επανάσταση μέσα από τα χαρακτικά (γκραβούρες) και τη ζωγραφική του 19ου αιώνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5519
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ