Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο διαθεματικής διαδασκαλίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Νεότερης Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν το Θ. Γαζή, έναν από τους σημαντικότερους λόγιους μας και τη συμβολή του στην Ευρωπαϊκή Αναγέννηση. Πολλοί λόγιοι μας μετά την Άλωση της Πόλης κατέφυγαν στη μεσαιωνική Ευρώπη και μετέδωσαν στους Δυτικούς όλο τον πλούτο της αρχαίας μας γραμματείας, μεταφράζοντας ελληνική φιλοσοφία (Πλάτωνα και Αριστοτέλη) και ποίηση (Όμηρο) στα λατινικά. Ένας από αυτούς ήταν και ο Γαζής. Έτσι πάνω στα θεμέλια της κλασσικής αρχαιότητας γεννήθηκαν τα πνευματικά κινήματα του Ουμανισμού και της Αναγέννησης. Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο οι μαθητές, με αφορμή την εικόνα αυτή, να πληροφορηθούν και να συζητήσουν σχετικά με τη συμβολή όλων αυτών των λογίων και ιδιαίτερα του Θ. Γαζή στην Αναγέννηση. Οι σημαντικότεροι Λόγιοι της Διασποράς ήταν οι: Ιανός Λάσκαρις, Κωνσταντίνος Λάσκαρις, Φραγκίσκος Πόρτος, Αιμίλιος Πόρτος, Μάρκος Μουσούρος,καρδινάλιος Βησσαρίωνας, Λέων ο Αλάτιος, Νικόλαος Σοφιανός, Ιωαννίκιος Καρτάνος, Παχώμιος Ρουσάνος, Ιωάννης Ναθαναήλ, Αλέξιος Ραρτούρος, Μάξιμος Μαργούνιος, Φραγκίσκος Σκούφος, Ηλίας Μηνιάτης, Λεονάρδος Φιλαράς, Μητροφάνης Κριτόπουλος κ.α. Κατά συνέπεια, θα μπορούσε να δοθεί στους μαθητές φύλλο εργασίας με ερωτήσεις σχετικές με την προσφορά των Ελλήνων λογίων, όπως ήταν ο Γαζής, στη μεταλαμπάδευση του ελληνικού πολιτισμού στη Δύση και στη διαμόρφωση μιας ευρωπαϊκής κουλτούρας, επηρεασμένης από τα ελληνικά ιδεώδη της αρχαιότητας. Ενδεικτικές ερωτήσεις είναι: - Ποιους άλλους Λόγιους της Διασποράς γνωρίζετε; -Πως σχετίζεται το πνευματικό κίνημα του Ουμανισμού με τους Έλληνες λόγιους της διασποράς; -Με ποιον τρόπο βοήθησαν οι Έλληνες Λόγιοι της Διασποράς στην Αναγέννηση της Ευρώπης; -Ποιες ήταν οι αρχαιοελληνικές επιδράσεις στην Αναγεννησιακή Τέχνη κ.α.