Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Μοραλης Γιαννης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το αντικείμενο αυτό είναι αναπαραγωγή έργου τέχνης ( ξυλογραφία) με τη μορφή του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου Γιάννη Μόραλη ( 1916-2009). Ο Γιάννης Μόραλης γεννήθηκε στην Άρτα. Το 1931 εγγράφεται στο Προπαρασκευαστικό τμήμα της Α.Σ.Κ.Τ. με καθηγητή τον Δημήτριο Γερανιώτη. Από την ΑΣΚΤ θα αποφοιτήσει το 1936 και το 1937 αναχωρεί για τη Ρώμη για σπουδές ψηφοθετικής. Στην Ιταλία θα μείνει μέχρι τον Νοέμβριο του 1937, οπότε και εγκαθίσταται στο Παρίσι. Παρακολουθεί μαθήματα ζωγραφικής κοντά στον Charles Guérain και τοιχογραφίας στο εργαστήριο του Ducos de l’Haille. Παράλληλα, στη Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων (Αrts et Métiers) διδάσκεται ψηφοθετική κοντά στον Henri-Marcel Magne, σύμφωνα με τους όρους της υποτροφίας του. Με την κήρυξη του Πολέμου αναγκάζεται, όπως οι περισσότεροι σπουδαστές, να εγκαταλείψει τις σπουδές του στο Παρίσι και να επιστρέψει εσπευσμένα στην Ελλάδα. Ο Μόραλης εκλέγεται τακτικός καθηγητής του Εργαστηρίου Ζωγραφικής στην ΑΣΚΤ το 1957. Τότε αρχίζει και η συνεργασία του με το Εθνικό Θέατρο.Το 1979 του απονέμεται το Αριστείο Τεχνών από την Ακαδημία Αθηνών. Μέσα στη δεκαετία του 1980 θα πραγματοποιήσει άλλη μία ατομική έκθεση (1983) στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη και θα ακολουθήσει σειρά ατομικών εκθέσεων στην ίδια γκαλερί τα επόμενα χρόνια: 1992, 1997, 2002, 2004, 2006. Το 1998 του απονέμεται ο Ταξιάρχης της Τιμής από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας.Ο Γιάννης Μόραλης πέθανε στην Αθήνα, στις 20 Δεκεμβρίου του 2009.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και ειδικότερα στα Εικαστικά και στη ζωγραφική. Οι μαθητές εμπνεόμενοι από τη ξυλογραφία και τη μορφή του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου και καθηγητή της Α.Σ.Κ.Τ., Γιάννη Μόραλη θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη Νεοελληνική Ζωγραφική. Θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου, να συγκεντρώσουν ορισμένα έργα του Γιάννη Μόραλη και να τα συγκρίνουν με τα έργα άλλων μεγάλων ζωγράφων της γενιάς του Μόραλη όπως είναι ο Γιάννης Τσαρούχης και ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας ,ως προς την τεχνοτροπία, τις μορφές, τα θέματα, τα χρώματα, τις φωτοσκιάσεις κ.α. έτσι οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν γενικότερα στοιχεία σχετικά μ ε τη ζωγραφική Τέχνη και πώς αυτή μπορεί να συνδυαστεί με άλλες μορφές και κατηγορίες τέχνες π.χ. Σκηνογραφία, Αρχιτεκτονική, Λιθογραφία, ψηφιδωτό κ.α. Επίσης, στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης , οι μαθητές θα μπορούσαν αφού συγκεντρώσουν διαφορετικά έργα του Γιάννη Μόραλη ( π.χ. μακέτες σκηνογραφίας για παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης, λιθογραφίες εκδόσεων συλλογών του Οδυσσέα Ελύτη για τις εκδόσεις Ίκαρος, αρχιτεκτονικές προτάσεις για ξενοδοχέία, τουριστικά περίπτερα κ.α.) , να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα για τις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών τεχνών καθώς και για το ρόλο του καλλιτέχνη, όταν αυτός έχει τη δυνατότητα έκφρασης μέσα από διαφορετικές μορφές τέχνης. Ειδικότερα στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας προτείνεται φύλλο έργασίας, με το οποίο οι μαθητές θα κληθούν να σχολιάσουν τη σύμπραξη ζωγραφικής και λογοτεχνίας με αφορμή την εικονογράφιση ποιητικών συλλογών του Ελύτη από τον Γιάννη Μόραλη, κάτω από το πρίσμα του Μοντερνισμού. Τέλος. ιδιαίτερα ωφέλιμο γι α τους μαθητές θα ήταν να παρακολουθήσουν σχετικά αφιερώματα σ το έργο του Γιάννη Μόραλη, από την εκπομπή ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ (www.ertarchives.gr) ή και από την εκπαιδευτική τηλεόραση ( www.edutv.gov.gr) ή ακόμη να επισκεφθούν εκθέσεις έργων του Γιάννη Μόραλη ,που συχνά διοργανώνονται είτε σε χώρους τέχνης και χώρους μουσείων ( π.χ. ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ).
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5530
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
> Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Μοντερνισμός ModernismΜοντερνισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Μοντερνισμός ModernismΜοντερνισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
Μόραλης Γιάννης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator