Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας ( καθώς και του μαθήματος κοινωνική και πολιτική αγωγή και πολιτική παιδεία. Οι μαθητές γνωρίζοντας τη μορφή ενός πολιτικού της επαναστατικής και μετεπαναστατικής περιόδου, όπως ήταν ο Παλαμήδης Ρήγας, που δεν είναι καθόλου γνώριμη στους νεότερους, θα έχουν την ευκαιρία να αντιληφθούν τις συνθήκες, που επικράτησαν στο χώρο της πολιτικής κατά την επαναστατική περίοδο. Επίσης, καθώς ο Παλαμήδης Ρήγας ήταν μέλος της συντακτικής επιτροπής του Συντάγματος του 1844, στο πλαίσιο της συνεργατικής μεθόδου μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να συγκεντρώσουν κείμενα των μεταγενέστερων συνταγμάτων (1864,1911, 1932,1975) και να πραγματοποιήσουν συγκρίσεις σχετικά με το είδος του πολιτεύματος, τους θεσμούς, τις μορφές εξουσίας, τα ατομικά δικαιώματα και να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα για την εξέλιξη του πολιτεύματος και ειδικότερα των συνταγμάτων.